• آیا هر محصول تجاری همانند یک موجود زنده است؟

    گروه دانش مات استراتژی

    در دنیای کسب‌و‌کار گاه با مفاهیم و موضوعاتی مواجه می‌شویم که شباهت‌های بسیاری با پدیده‌های طبیعی دارند. هر سازمان یا بنگاه تجاری برای ارائه محصول یا خدمت مشخصی فعالیت می‌کند. در این بلاگ قصد داریم بررسی کنیم که آیا محصول یا خدماتی که بنگاه‌های تجاری ارائه می‌دهند همانند موجودات زنده عمر مشخصی دارند؟…

    ادامه مطلب
  • اتحاد استراتژیک

    هر آنچه می‌بایست پیرامون اتحاد استراتژیک بدانید

    گروه دانش مات استراتژی

    اتحاد استراتژیک (Strategic Alliance) یکی از راه‌های پیش‌روی شرکت‌ها است که از طریق آن قادر خواهند بود فعالیت‌های کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند. این ابزار به تحقق استراتژی‌های سازمان کمک می‌کند. در این بلاگ قصد داریم اتحاد استراتژیک و مهم‌ترین انگیزه‌هایی که منجر می‌شود سازمان‌ها از این ابزار استفاده کنند را بررسی نماییم.…

    ادامه مطلب
  • رقبای تجاری

    معمای زندانی و تحلیل رقبای تجاری چگونه به کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند؟

    گروه دانش مات استراتژی

    در بلاگ‌های قبل به ویژگی‌های محیط کسب‌و‌کار امروزی و نظریه بازی اشاره کردیم. نظریه بازی برای ترسیم شرایط محیط کنونی رقابت معرفی و مهم‌ترین معیارهایی که می‌بایست در رقابت‌های تجاری مورد توجه قرار بگیرد، مطرح شد. در این بلاگ و در ادامه مبحث نظریه بازی، قصد داریم به معمای ساده زندانی و مهم‌ترین…

    ادامه مطلب
  • رقابت در کسب‌و‌کار کنونی

    آشنایی با نظریه بازی و نحوه رقابت در کسب‌و‌کار کنونی

    گروه دانش مات استراتژی

    در بلاگ‌های قبل به ویژگی‌های محیط کسب‌و‌کار کنونی اشاره کردیم. پویایی و غیر‌قابل پیش‌بینی بودن رخدادهایی که شرکت‌ها، رقبا و به طور کلی فضای کسب‌و‌کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اهمیت نظریه بازی (Game Theory) را بیش از پیش نموده است. درست مانند یک بازی شطرنج، اینکه رقیب شما چه حرکتی انجام داده…

    ادامه مطلب
  • سنجش عملکرد سازمان

    کارت امتیازی متوازن (BSC) ابزاری برای سنجش عملکرد سازمان

    گروه دانش مات استراتژی

    کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card) به عنوان روشی برای سنجش عملکرد سازمان، اولین‌بار توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون مطرح شد. از آنجایی که در تدوین استراتژی، اهداف بلند‌مدت مدنظر قرار می‌گیرد، سازمان‌ها باید عملکرد خود را به طور مستمر در کوتاه مدت، بررسی و پایش کنند تا اطمینان حاصل نمایند که…

    ادامه مطلب
  • هرآنچه باید در مورد مزیت رقابتی و پیشی‌گرفتن از رقبا بدانید

    گروه دانش مات استراتژی

    در بلاگ‌های قبل به مهم‌ترین ویژگی‌های محیط کسب‌و‌کار کنونی اشاره کردیم. پویایی محیط و رشد سریع تکنولوژی، سازمان‌ها را در شرایطی قرار می‌دهد که برای باقی‌ماندن در عرصه رقابت باید در استراتژی‌های خود بازنگری کنند. هدف از طراحی استراتژی در هر سازمان، کسب مزیت رقابتی است. از طریق مزیت رقابتی، سازمان قادر خواهد…

    ادامه مطلب

 

  • بازاریابی 360

    آشنایی با مراحل اجرای کمپین بازاریابی °360

    حتما بارها با یک تبلیغ در قالب‌های مختلف مواجه شده‌اید. چه به روش‌های سنتی و چه به روش‌های جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وب‌بنر و … . این دقیقا همان روش بازاریابی ° 360 است که…

    بازاریابی گروه دانش مات۱۳۹۷/۱۲/۰۶
  • بازاریابی ویروسی

    وایرال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب‌وکارها

    ممکن است بارها و بارها بعد از مواجهه با یک محتوای خلاقانه یا بعد از استفاده از یک کالا یا محصول، نتیجه را به اطرافیان خود انتقال داده‌ باشیم و آن‌ها را از تجربه مثبت یا منفی…

    بازاریابی گروه دانش مات۱۳۹۷/۱۱/۲۷
  • بازاریابی بازگشتی

    بازایابی بازگشتی یا Retention Marketing چیست؟

    اخیراً در دنیای تجارت الکترونیک مفهوم جدیدی به نام Retention Marketing یا بازاریابی بازگشتی مطرح شده است. هدف Retention Marketing بازگرداندن مشتریان فعلی به سمت خرید کردن یا استفاده‌ی مجدد از محصولات در یک کسب و کار…

    بازاریابی گروه دانش مات۱۳۹۷/۱۱/۲۳

 

  • STP استراتژی بازاریابی

    آشنایی با مدل STP در استراتژی بازاریابی

    همه‌ی ما می‌دانیم در دنیای کسب و کار، هیچ محصول یا خدمتی صرف نظر از نوع آن، وجود ندارد که مناسب با تمام افراد جهان یا حتی یک جامعه باشد، چرا که انسان‌ها در بسیاری از ویژگی‌ها مانند سبک زندگی، تمایلات، علایق، نیازها، قدرت خرید با هم متفاوت اند. هنر کسب و کارها این است که…

    بازاریابی دیجیتال گروه دانش مات۱۳۹۷/۱۲/۰۴
  • محتوای ویروسی

    8 نکته برای تولید محتوای وایرال

    در بلاگ‌های قبل در مورد بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ صحبت کرده‌ایم. بازاریابی ویروسی یکی از روش‌های تبلیغ کالا و خدمات است که توسط مخاطبان و در بستر رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد؛ اما در این بلاگ قصد داریم مشخصا به راه‌های تولید محتوای وایرال بپردازیم. محتوای وایرال یا Viral Content به محتوایی گفته می‌شود که در…

    بازاریابی دیجیتال گروه دانش مات۱۳۹۷/۱۱/۳۰
  • کلان داده

    اهمیت کلان داده‌ در بازاریابی

    در دنیای امروز حجم عظیم اطلاعات، تمام جنبه‎‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های ما ایفا می‌کند. کلان داده یاBig Data ، مجموعه‌ی عظیمی از داده‌های بزرگ و پیچیده هستند که پردازش آن‌ها به کمک روش‌ها و ابزارهای رایج امکان‌پذیر نیست. از ویژگی‌های کلان داده علاوه بر حجم بالا، می‌توان…

    بازاریابی دیجیتال گروه دانش مات۱۳۹۷/۱۱/۰۷

 

  • مینیمالیست در تبلیغات

    مینیمالیسم در تبلیغات

    تبلیغات تقریبا همه جا مردم را درگیر خود می‌کند؛ از تبلیغات محیطی در خیابان‌ها گرفته تا تبلیغات تلویزیونی و حتی تبلیغات فضای مجازی. اما تبلیغات پرمحتوا و پیچیده، دیگر اثر سابق را بر مشتریان ندارند و این خود، شرکت‌های تبلیغاتی و صاحبان برند…

    تبلیغات گروه دانش مات۱۳۹۶/۱۲/۱۵
  • تجارت اجتماعی

    تجارت اجتماعی، گونه‌‌ای تازه از تجارت الکترونیک

    تجارت اجتماعی یا Social Commerce موضوعی جدید در حوزه تجارت الکترونیکی است، این تجارت در حقیقت ترکیبی از تجارت الکترونیکی با سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به‌منظور تسهیل در خریدوفروش محصولات و خدمات با استفاده از فناوری‌های مختلف اینترنت است.  این تجارت اولین بار در…

    تبلیغات گروه دانش مات۱۳۹۶/۱۲/۰۵
  • بیلبورد ماشین تبلیغات

    تاثیر تبلیغات بر صنعت خودرو

    امروزه بازار خودروی ایران به‌عنوان یکی از تشنه‌ترین بازارهای دنیا شناخته می‌شود که آماده‌ی میزبانی و پذیرش محصولات متنوع خارجی است. همچنین با گذشت زمان و تاثیرات مذاکرات برجام، شاهد ورود برندهای مختلف فرانسوی، چینی، هندی، روسی و… هستیم که در رده‌های مختلف…

    تبلیغات گروه دانش مات۱۳۹۶/۱۱/۰۷

 

  • آیا هر محصول تجاری همانند یک موجود زنده است؟

    در دنیای کسب‌و‌کار گاه با مفاهیم و موضوعاتی مواجه می‌شویم که شباهت‌های بسیاری با پدیده‌های طبیعی دارند. هر سازمان یا بنگاه تجاری برای ارائه محصول یا خدمت مشخصی فعالیت می‌کند. در این بلاگ قصد داریم بررسی کنیم که آیا محصول یا خدماتی که بنگاه‌های تجاری ارائه می‌دهند همانند موجودات زنده…

    استراتژی گروه دانش مات۱۳۹۸/۰۱/۱۷
  • اتحاد استراتژیک

    هر آنچه می‌بایست پیرامون اتحاد استراتژیک بدانید

    اتحاد استراتژیک (Strategic Alliance) یکی از راه‌های پیش‌روی شرکت‌ها است که از طریق آن قادر خواهند بود فعالیت‌های کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند. این ابزار به تحقق استراتژی‌های سازمان کمک می‌کند. در این بلاگ قصد داریم اتحاد استراتژیک و مهم‌ترین انگیزه‌هایی که منجر می‌شود سازمان‌ها از این ابزار استفاده کنند…

    استراتژی گروه دانش مات۱۳۹۸/۰۱/۱۳
  • رقبای تجاری

    معمای زندانی و تحلیل رقبای تجاری چگونه به کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند؟

    در بلاگ‌های قبل به ویژگی‌های محیط کسب‌و‌کار امروزی و نظریه بازی اشاره کردیم. نظریه بازی برای ترسیم شرایط محیط کنونی رقابت معرفی و مهم‌ترین معیارهایی که می‌بایست در رقابت‌های تجاری مورد توجه قرار بگیرد، مطرح شد. در این بلاگ و در ادامه مبحث نظریه بازی، قصد داریم به معمای ساده…

    استراتژی گروه دانش مات۱۳۹۸/۰۱/۱۰

 

  • تلویزیون برنامه نویسی رسانه

    برنامه‌ریزی رسانه برای تلویزیون

    برنامه‌ریزی رسانه از جمله مهمترین فعالیت‌هایی است که باید قبل از اقدام به انجام هرگونه تبلیغی صورت بگیرد چراکه هزینه‌ی تبلیغات بسیار زیاد بوده و در صورت عدم برخورداری از برنامه‌ریزی مناسب، اتلاف هزینه و نیروی زیادی در پی خواهد داشت که از…

    رسانه گروه دانش مات۱۳۹۵/۰۹/۲۴
  • جشنواره فیلم فجر درفضای مجازی

    جشنواره فیلم فجر درفضای مجازی

    سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از هر جهت متفاوت از سالهای گذشته آغاز شد، آغاز سال نو سینمای ایران، امسال با اکران ۵۵ فیلم همراه شده است که در چهار بخش اصلی در کاخ جشنواره فجر برای دریافت سیمرغ بلورین به رقابت…

    رسانه گروه دانش مات۱۳۹۴/۱۲/۱۴
  • رسانه های تبلیغاتی

    رسانه های تبلیغاتی در طول تاریخ

    نوشتن پیام‌های تبلیغاتی به طرق مختلف از دیرباز دردنیا وجود داشته ودر گذر زمان تکامل یافته وبا تغییرات زیادی تبدیل به آن چیزی شده که ما آن‌را امروزه رسانه تبلیغاتی می‌‍دانیم و قطعاً درآینده نیز به همین شکل باقی نمی‌ماند، باتوجه به سرعت…

    تبلیغات, رسانه گروه دانش مات۱۳۹۴/۱۰/۲۷

 

  • جشنواره تبلیغات ایران، به رنگ آبیِ مات

    جشنواره تبلیغات ایران، به رنگ فیروزه‌ای مات

    جشنواره تبلیغات پرسر و صدا، رنگ آبیِ مات به خود گرفت… جشنواره تبلیغات ایران را می‌توان بزرگ‌‌ترین رویداد رقابتی تبلیغات ایران دانست. هدف از برگزاری این جشنواره بررسی آثار تبلیغاتی کشور در طی یک سال گذشته است، این جشنواره می‌کوشد تا با داوری عادلانه و با کمک استانداردهای علمی و جهانی، صنعت تبلیغات…

    اخبار گروه دانش مات۱۳۹۶/۱۲/۱۷
  • تبلیغات مات در کانادا

    آژانس تبلیغاتی مات در کشور کانادا

    ما در کانون تبلیغات مات بیش از ده سال است که در عرصه‌ی تبلیغات فعالیت می‌کنیم و به یاری خداوند، امروز یکی از برترین شرکت‌های بازاریابی و تبلیغات در ایران هستیم. شرایط اقتصادی و سیاسی امروز به گونه‌ای است که کشور ما را به بازاری جدید، بکر و مناسب برای ورود برندهای بین‌المللی…

    اخبار گروه دانش مات۱۳۹۵/۰۹/۰۷
  • 10 سالگی مات

    تولد ده سالگی مات

    از روزهای آغازین مات سال‌ها می‌گذرد. و ما از اولین قدم‌های کوچک اما استواری که برداشتیم تا مسیر تحقق اهداف مان را بسازیم بر این باور بودیم که تکیه بر استعدادهای جوان و اعتماد به ایده‌های نو، نه بی‌پروایی بلکه تمام آن چیزی است که سرنوشت ما را روشن و پر امید خواهد…

    اخبار گروه دانش مات۱۳۹۵/۰۸/۲۵