استراتژی

 

 

  • محیط کسب و کار کنونی

    4 ویژگی محیط کسب و کار کنونی

    گروه دانش مات استراتژی

    حادثه 11 سپتامبر، ورشکستگی شرکت‌های موفق و بزرگ، رسوایی‌های مالی و بحران‌های اقتصادی، بازارهای کالا و ارز را در قرن 21 با آشفتگی و بحران جدی رو‌به‌رو­ کردند. از سوی دیگر، شوک سنگینی به واسطه تلاطم‌های سیاسی و فجایع طبیعی از قبیل سونامی، زمین‌­لرزه و …. به کسب‌و‌کارها وارد شد. همه چیز در…

    ادامه مطلب
  • مشاغل

    ماتریس رشد‌سهم بازار (BCG)

    گروه دانش مات استراتژی

    ماتریس رشد‌سهم بازار BCG یا Boston Consulting Group اولین ­بار توسط گروه مشاوره بوستون در سال 1970 به عنوان ابزاری برای تحلیل موقعیت استراتژیک کسب‎­و­­کار مطرح شد. ساختار کلی ماتریس براساس منحنی چرخه عمر محصول شکل می­‌گیرد و پورت‌فولیوی کسب­‌و­کار شما را در بلند­مدت ترسیم می­‌کند. توقف یا افزایش سرمایه‌­­گذاری در بخش­‌ها و…

    ادامه مطلب
  • آنالیز PESTEL

    اثرگذاری مدل PESTLE در تدوین استراتژی‌ها

    گروه دانش مات استراتژی

    اثرگذاری مدل PESTLE در تدوین استراتژی‌ها آگاهی از وضعیت و محیط پیرامون برای هر کسب‌وکاری ضرورت دارد؛ چرا که دید وسیع‌تری برای هدف‌گذاری و تعیین استراتژی و قدم گذاشتن در مسیر مورد نظر به ما می‌دهد. یکی از ابزارهای به شدت کاربردی آنالیز PESTLE است که گسترده‌تر از مدل SWOT است و دیدی…

    ادامه مطلب
  • استراتژی‌های فروش

    معرفی استراتژی‌های فروش Down Sell ، Cross Sell، Up Sell

    گروه دانش مات استراتژی

    برای پویا نگه‌داشتن کسب‌وکارمان افزایش نرخ‌های تبدیل و در نهایت دستیابی به نتایج موردنظر، استراتژی‌های بازاریابی متعددی وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد. امروزه علاوه بر کسب ‌و کارهای سنتی که به صورت تجربی از استراتژی‌های Up Selling, Down Selling, Cross Selling استفاده می‌کنند، کسب‌وکارهای نوین هم به این استراتژی‌های فروش…

    ادامه مطلب
  • استراتژی قیمت گذاری

    استراتژی‌های قیمت‌گذاری کدام‌اند؟

    گروه دانش مات استراتژی

    استراتژی‌های قیمت‌گذاری کدام‌اند؟ اگر کسب‌وکار تازه‌ای به راه انداخته‌اید یا سال‌ها است که تجربه دارید، شاید دانستن استراتژی‌های قیمت‌گذاری برایتان جالب باشد. برای رقابت در هر صنعتی، کسب‌وکارها نیاز به استراتژی‌های قیمت‌گذاری دارند تا بتوانند رشد فروش را مثبت تجربه کنند و با دیگران به رقابت بپردازند. برای داشتن یک استراتژی مناسب، نیاز…

    ادامه مطلب
  • استراتژی اقیانوس آبی

    استراتژی اقیانوس آبی، ورود به فضای بی‌رقیب کسب و کار

    گروه دانش مات استراتژی

    استراتژی اقیانوس آبی، ورود به فضای بی‌رقیب کسب و کار استراتژی اقیانوس آبی، یک رویکرد استراتژیک در بازاریابی و ترکیبی از استراتژی‌های تمایز و کاهش هزینه است. اقیانوس آبی یک اصطلاح جدید، اما دارای موجودیت و مفهوم قدیمی است. بسیاری از کسب و کارهایی که امروزه وجود دارند، در سال‌های گذشته ناشناخته بوده‌اند.…

    ادامه مطلب
  • گروه تمرکز

    گروه تمرکز یا Focus Group چیست و چه مراحلی دارد؟

    گروه دانش مات استراتژی

    گروه تمرکز یا Focus Group چیست؟ بحث و تبادل نظر در گروه تمرکز یا (Focused Group Discussion (FGD، یکی از روش‌های کیفی تحقیقات پایه بوده، که از علوم اجتماعی وارد حوزه‌ی مدیریت و بازاریابی شده است. تشکیل گروه تمرکز یا Focus Group، یکی از روش‌های مورد استفاده در تحقیقات بازار است که در…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی ورودی

    اهمیت اینباند مارکتینگ در سال 2016

    گروه دانش مات استراتژی

    اینباند مارکتینگ در فارسی با عنوان بازاریابی درون‌گرا یا بازاریابی جاذبه‌ای معنی می‌شود که شاید به درستی انتقال دهنده معنای این عبارت نباشد به همین علت به بررسی مفهوم این عبارت می‌پردازیم، اینباند مارکتینگ در چند سال اخیر از اهمیت زیادی برخوردار گردیده و توجه به این مفهوم در سال 2017 می‌تواند عامل…

    ادامه مطلب
  • برنامه ریزی رسانه ها

    پیشبینی آینده‌ی برنامه‌ریزی رسانه

    گروه دانش مات استراتژی

    رسانه‌ در صنعت تبلیغات و بازاریابی به عنوان پل ارتباطی میان برند و مخاطب شناخته می‌شود. انتخاب نوع رسانه‌ی تبلیغاتی و تعیین دقیق زمان سرمایه‌گذاری برای هر کدام از انواع تبلیغات بسیار حائز اهمیت است. امروزه در دنیای تبلیغات و بازاریابی ارائه‌ی برنامه‌ی مدون و منسجم جهت معرفی، ارتقا، بهبود جایگاه یا یادآوری…

    ادامه مطلب
  • هویت سازمانی و هویت برند

    هویت سازمانی و هویت برند

    گروه دانش مات استراتژی

    برند ارزشمند ترین دارایی یک شرکت است به همین سبب باید به دقت خلق شود تا به درستی بتواند معرف کسب وکار و اعتبار شرکت باشد. برند یک نام، عبارت، طراحی، نماد یا به طور کلی ویژگی است که کالا و خدمات یک فروشنده را از سایر فروشنده ها متمایز می کند. اهمیت…

    ادامه مطلب
  • ایران در دوران پسا تحریم

    ایران در دوران پسا تحریم، فرصت ها و تهدیدها

    گروه دانش مات استراتژی

    با تحمیل قطعنامه های سازمان ملل، تحریم های یک جانبه از سوی آمریکا و تحریم های اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از امکانات تجاری، فروش نفت، انتقال پول، واردات کالاهای مختلف، دسترسی به فناوری های جدید در تمامی زمینه ها، خرید وسایل بیمارستانی، کالاهای مورد لزوم مردم، تحصیل در بعضی از…

    ادامه مطلب
  • دکتر ظریف

    چشم انداز اقتصادی در دوران پسا تحریم

    گروه دانش مات استراتژی

    مذاکرات هسته ای ایران شامل رایزنی و اقدامات دیپلماتیک دولت جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ برای توافقی جامع درباره ی ادامه ی تلاش های هسته ای ایران در چارچوب مورد توافق بین ایران، پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان است. توافق موقت ژنو بر روی برنامه ی هسته ای ایران، که…

    ادامه مطلب
  • استراتژی خلاق

    استراتژی خلاق – قسمت دوم

    گروه دانش مات استراتژی

    برنامه ریزی استراتژی خلاق کسانی که بر روی بعد خلاق ارتباطات بازاریابی کار می‌کنند، معمولاٌ با چالشی جدی مواجه می‌شوند. این افراد باید ورودی‌هایی نظیر تحقیقات بازار، بریف خلاق، استراتژی مدون، اهداف ارتباطی و … را گرفته و آنها را به پیام ارتباط بازاریابی تبدیل کنند. وظیفه آنها نوشتن سناریو، طراحی و تصویر…

    ادامه مطلب
  • استراتژی خلاق

    استراتژی خلاق – قسمت اول

    گروه دانش مات استراتژی

    مفهوم خلاقیت و ارتباطات بازاریابی خلاق یکی از مهم‌ترین اجزای برنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچه، پیام ارتباط بازاریابی ست. واضح است که راه‌های بی شماری برای انتقال پیام ارتباط بازاریابی وجود دارد. با این وجود، پایه و اساس تمام این پیام‌ها، یک استراتژی خلاق است که شامل تعیین آنچه پیام بازاریابی می‌گوید و روش‌های…

    ادامه مطلب