بازاریابی

 

 

  • بازاریابی 360

    آشنایی با مراحل اجرای کمپین بازاریابی °360

    گروه دانش مات بازاریابی

    حتما بارها با یک تبلیغ در قالب‌های مختلف مواجه شده‌اید. چه به روش‌های سنتی و چه به روش‌های جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وب‌بنر و … . این دقیقا همان روش بازاریابی ° 360 است که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف تلاش می‌کند تا یک تبلیغ را در هر قالبی به…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی ویروسی

    وایرال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب‌وکارها

    گروه دانش مات بازاریابی

    ممکن است بارها و بارها بعد از مواجهه با یک محتوای خلاقانه یا بعد از استفاده از یک کالا یا محصول، نتیجه را به اطرافیان خود انتقال داده‌ باشیم و آن‌ها را از تجربه مثبت یا منفی خود آگاه کرده باشیم. به بیان ساده‌تر به نوعی آن‌ها را به خریدن یا نخریدن یک…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی بازگشتی

    بازایابی بازگشتی یا Retention Marketing چیست؟

    گروه دانش مات بازاریابی

    اخیراً در دنیای تجارت الکترونیک مفهوم جدیدی به نام Retention Marketing یا بازاریابی بازگشتی مطرح شده است. هدف Retention Marketing بازگرداندن مشتریان فعلی به سمت خرید کردن یا استفاده‌ی مجدد از محصولات در یک کسب و کار است. در این روش به جای تمرکز صرف بر تولید Lead و جذب مشتریان جدید، بر…

    ادامه مطلب
  • قیف فروش

    قیف فروش یا Sales Funnel

    گروه دانش مات بازاریابی

    قیف فروش یا Sales Funnel همه روزه افراد بسیای به دنبال یافتن اطلاعات درباره محصولات یا خدمات مورد نیاز یا مورد علاقه‌ی خود هستند و به همین منظور در گوگل و یا وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف جست و جو می‌کنند. از دیدگاه بازارایابی و فروش، این افراد در گروه مشتریان راغب یا سرنخ…

    ادامه مطلب
  • پرسنای مخاطب

    شناسایی پرسونای مخاطب و مزایای آن

    گروه دانش مات بازاریابی

    بسیاری از کسب و کارها، علی‌رغم صرف هزینه‌های بسیار گزاف برای تبلیغات، بازده چندانی ندارند و میزان افزایش در فروش آن‌ها در مقایسه با حجم تبلیغات، ناچیز است. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، نداشتن شناخت درست از پرسونای مخاطب و عوامل موثر در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها در خرید و انتخاب محصولات و خدمات…

    ادامه مطلب
  • سفر مشتری

    تاثیر طراحی نقشه راه در سفر مشتری و کسب‌وکار ما

    گروه دانش مات بازاریابی

    سفر مشتری یا Customer journey، ابتدا تا انتهای مراحل اینگیجمنت مشتری با کسب‌وکار ما است. ابتدای این سفر می‌تواند جلب توجه مشتری به‌وسیله تبلیغات و انتهای آن شاید کنار گذاشتن ما و شروع یک سفر جدید با رقبای ما باشد. تعیین یک نقشه راه برای سفر مشتری، برای موفقیت کسب‌وکارمان ضرورت دارد به‌علاوه…

    ادامه مطلب
  • برندسازی احساسی

    برندسازی احساسی چه تاثیری روی مخاطب دارد؟

    گروه دانش مات بازاریابی

    ممکن است بارها بعد از تماشای یک تبلیغ، بغض کرده باشیم یا به اصطلاح موی تن‌مان سیخ شده باشد و احساساتی شده باشیم. این دقیقا همان کاری است که Emotional Branding با مخاطب انجام می‌دهد. Emotional Branding یا برندسازی احساسی، عاطفی و یا هیجانی مدلی است که برای نفوذ به قلب مشتری از…

    ادامه مطلب
  • AIDAS بازاریابی

    آشنایی با مدل بازاریابی AIDAS

    گروه دانش مات بازاریابی

    مدل بازاریابی AIDA بر اساس روان‌شناسی تبلیغات و رفتار مصرف‌کننده، در حدود 100 سال قبل طراحی و رفته‌رفته به شکل امروزیAIDAS تکمیل شده است. این مدل به شما کمک می‌کند که نحوه‌ی ارتباط با مشتریان خود را در کمپین‌های مختلف بازاریابی سنتی و دیجیتال، از پیش برنامه‌ریزی کنید. هدف نهایی این مدل، جلب…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی مشارکتی

    بازاریابی مشارکتی یا Affinity Marketing چیست؟

    گروه دانش مات بازاریابی

    راه‌های افزایش تاثیرات بازاریابی مشارکتی (Affinity Marketing) بازاریابی مشارکتی در واقع گونه‌ای از بازاریابی است که باعث ایجاد رابطه میان برندهای مکمل می‌شود؛ به‌گونه‌ای که برای هر دو برند سود و منفعتی داشته‌باشد. بهتر است برای درک بهتر این موضوع مثالی بزنیم؛ یک شرکت زنجیره‌ای تعمیرات خودرو در بریتانیا با یک شرکت بیمه…

    ادامه مطلب
  • تبلیغات چندگانه

    بازایابی چند نسلی در ایران

    گروه دانش مات بازاریابی

    حتماً هنگام پیاده‌روی در یک خیابان شلوغ به وجود افرادی با سنین مختلف توجه کرده‌اید. هر نسلی ویژگی‌ها، تمایلات و استنباطات منحصر به خود را دارد به هین خاطر ایجاد محیط یا سرگرمی که قادر باشد به طور همزمان تمامی آن‌ها را درگیر کند، کاری بسیار مشکل است. از این رو صاحبان مشاغل…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی عصبی

    بازاریابی عصبی، راهکاری برای نفوذ به ذهن مخاطبان

    گروه دانش مات بازاریابی

    فرآیند انتخاب چگونه است؟ چه عاملی باعث می‌شود تا مجموعه‌ی افکار و احساسات یک فرد به سمت خرید پیش رود؟ اغلب افراد فکر می‌کنند که قادر به انتخاب درست و منطقی در فرآیند خرید هستند و توانایی ارزیابی نسبت سود به زیان را دارند. تحقیقات بازار و بررسی‌های انجام شده در آژانس‌های تبلیغاتی…

    ادامه مطلب
  • هفته تبلیغات نیویورک

    معرفی دستاوردهای هفته‌ی تبلیغات نیویورک

    گروه دانش مات بازاریابی, تبلیغات

    «هفته‌ی تبلیغات-Advertising Week» نام یکی از بزرگترین رویدادهای تخصصی در زمینه‌ی صنعت تبلیغات، بازاریابی و برندسازی در سرتاسر جهان است. این رویداد به عنوان گردهمایی بی‌نظیر همه ساله در 4 شهر نیویورک، لندن، مکزیکوسیتی و توکیو  برگزار می‌گردد که برپایی کارگروه‌ها، سخنرانی‌ها و بررسی آخرین راهکارها در بازاریابی و تبلیغات از جمله برنامه‌های…

    ادامه مطلب
  • تبلیغات عصر

    کانون های تبلیغاتی در گذار سالها

    گروه دانش مات بازاریابی

    تبلیغات پیشینه ای به قدمت بشریت دارد و استفاده گسترده از نمادها و ابزار تبلیغاتی در کلیه مستندات تاریخی موج می زند. با اختراع دستگاه چاپ در قرن پانزدهم و فراهم آمدن امکان چاپ سریع و ارزان، تحولی عظیم در صنعت تبلیغات شکل گرفت تا جاییکه در سال 1842 نخستین مرکز تبلیغات توسط…

    ادامه مطلب
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ مات

    معرفی آژانس تبلیغاتی دبلیو پی پی، سومین آژانس برتر سال 2015

    گروه دانش مات بازاریابی, تبلیغات

    براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سایت های معتبر بین المللی، آژانس تبلیغاتی دبلیو پی پی (WPP Group) به عنوان سومین آژانس تبلیغاتی در میان لیست برترین شرکت های تبلیغاتی 2015 قرار گرفت که در این مطلب در ادامه ی مطالب گذشته به معرفی اجمالی این شرکت می پردازیم تا با استراتژی…

    ادامه مطلب
  • IPG

    معرفی آژانس اینترپابلیک، دومین آژانس تبلیغاتی برتر2015

    گروه دانش مات بازاریابی, تبلیغات

    آژانس تبلیغاتی اینترپابلیک که جایگاه دوم را در لیست برترین شرکت های تبلیغاتی سال 2015 دارد، واقع در امریکا بوده و درحدود 49.000 کارمند دارد که در بیش از 100 کشور دنیا مشغول به فعالیت هستند. تخصص این شرکت تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال، روابط عمومی، برنامه ریزی ارتباطات، خرید رسانه و تبلیغات مصرف…

    ادامه مطلب
  • Publicis لوگوی

    معرفی آژانس تبلیغاتی اومنیکوم، برترین آژانس تبلیغاتی 2015

    گروه دانش مات بازاریابی, تبلیغات

    بر اساس آمارهای منتشر شده، برترین آژانس تبلیغاتی سال 2015، هولدینگ اومنیکوم Omnicom Group Inc (OMC) معرفی گردید. این هولدینگ بزرگ در سال 1986 در آمریکا تاسیس شد و تا این لحظه در بیش از 100 کشور با بیش از 70.000 کارمند فعالیت داشته و خدمات خود را به بیش از 5.000 مشتری…

    ادامه مطلب
  • بهترین تبلیغات

    برترین آژانس های تبلیغاتی سال 2015

    گروه دانش مات بازاریابی, تبلیغات

    بسیاری از شرکت ها برای پیشرفت و اتخاذ استراتژی های اصولی جهت فعالیت های خود و کاهش ریسک تصمیم گیری ها، از استراتژی (benchmarking) یا الگوبرداری استفاده می کنند، در این استراتژی بهترین شرکت در صنعت مربوطه را الگو قرار داده و تمامی فعالیت ها و استراتژی های آن را بررسی و تا…

    ادامه مطلب
  • مراحل و اهمیت تحقیقات بازار در بازاریابی مدرن

    مراحل و اهمیت تحقیقات بازار در بازاریابی مدرن

    گروه دانش مات بازاریابی

    در مورد اهمیت تحقیقات بازار در گذشته به مراتب و به تفصیل صحبت شده است. امروزه هر بازاریابی به خوبی می داند که برای داشتن اطمینان نسبت به هر قدمی که در بازار برمی دارد می بایست ابتدا از شرایط آن بازار مطلع بود و رقبا را به خوبی بشناسد، تا ضمن کاهش…

    ادامه مطلب
  • تاثیر انکار ناپذیر تحقیقات بازار در موفقیت کمپین های تبلیغاتی

    گروه دانش مات بازاریابی

    برنامه های بازاریابی شامل هرگونه تبلیغات و یا راه اندازی کمپین های مختلف، برای کسب موفقیت، پیش از هرچیز نیازمند داشتن تحقیقات بازاریابی و اطلاعات کافی از شرایط محیط و بازار است. تحقیقات بازاریابی به منظور انجام اقداماتی جهت جمع آوری اطلاعاتی مهم برای اتخاذ تصمیماتی بهتر در خصوص مشتریان ، سهم بازار…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی علمی

    استفاده از آمیخته بازاریابی علمی برای موفقیت یک محصول جدید

    گروه دانش مات بازاریابی

    بازاریابی علمی در ایران همیشه با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است. شرایط پرنوسان و مبهم بازار محصولات داخلی، همواره راه سختی پیش روی شرکت‌ها برای استفاده از مبانی علمی بازاریابی گذارده است. در این میان اما هر از چندگاهی نمونه‌های موفقی نیز یافت می شوند که با رعایت کردن تمامی مراحل یک بازاریابی…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی بین الملل

    بازاریابی بین الملل

    گروه دانش مات بازاریابی

    بازاریابی بین‌المللی، در ساده‌ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند. امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمی‌کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد…

    ادامه مطلب
  • آژانس تبلیغاتی

    شاخص های کیفی آژانس تبلیغاتی

    گروه دانش مات بازاریابی, تبلیغات

    در تمام کشورهای پیشرفته، شرکت‌ ها برای توسعه بازار و برند خود کلیه محصولات از بزرگ‌ترین آژانس‌ های تبلیغاتی کمک می‌گیرند. آژانس‌ های تبلیغاتی و ارتباطی باتخصص، تبحر و تجربه در زمینه‌های مختلفی مانند بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی،‌ ارتباطات، اقتصاد،‌ فضای مجازی، جامعه‌ شناسی، ادبیات، زبان‌ شناسی، روان‌ شناسی و… به شرکت‌ ها…

    ادامه مطلب
  • ابزار بازاریابی بصری

    ابزار بازاریابی بصری

    گروه دانش مات بازاریابی

    استفاده از جلوه‌های بصری همان‌طور که گفتیم یکی از عوامل موفقیت تبلیغات است، تاثیر رنگ‌ها بر موفقیت برندها، اولین و ساده‌ترین روش بهره بردن از تاثیر جلوه‌های بصری است که در مطلب قبلی به بررسی آن پرداختیم. یکی از موفق‌ترین ابزار در استفاده از ویژگی‌های بصری در فضای مجازی برنامه اینستاگرام است که…

    ادامه مطلب
  • برترین آژانس تبلیغاتی

    همراهی برترین آژانس تبلیغاتی، تضمین کننده موفقیت یک برند

    گروه دانش مات اخبار, بازاریابی

    شناخت برترین آژانس تبلیغاتی، آگاهی از چگونگی فعالیت و رمز موفقیت آن همواره سوالی است که ذهن هر بازاریابی را به خود مشغول می کند. یکی از رموز موفقیت بزرگترین شرکت های بین المللی داشتن سیستم یکپارچه بازاریابی و ارتباطات اثربخش می باشد که تحقق این مهم با همیاری آژانس های تبلیغاتی توانمند…

    ادامه مطلب
  • بازاریابی جامع گرا

    مفهوم بازاریابی جامع گرا

    گروه دانش مات بازاریابی

    مفهوم بازاریابی جامع گرا بخشی از مجموعه مفاهیم مرتبط با بازاریابی‌ست و به عنوان یک استراتژی بازاریابی تعریف می‌شود که کسب‌و‌کار را به صورت کلی، و نه موجودیتی متشکل از بخش‌های گوناگون، در نظر می‌گیرد. بر اساس مفهوم بازاریابی جامع‌گرا، حتی اگر کسب و کاری از بخش‌های مختلف تشکیل شده باشد، این بخش‌ها…

    ادامه مطلب