جشنواره فیلم فجر درفضای مجازی

رسانه

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از هر جهت متفاوت از سالهای گذشته آغاز شد، آغاز سال نو سینمای ایران، امسال با اکران ۵۵ فیلم همراه شده است که در چهار بخش اصلی در کاخ جشنواره فجر برای دریافت سیمرغ بلورین به رقابت می پردازند تا ویترینی از فعالیت های سال آینده سینمای ایران را به روی دوستداران عرصه هنر و سینما بگشایند.

این تفاوت در جشنواره امسال در تمامی ابعاد کاملاً ملموس است از طراحی تصویر زنده یاد خسرو شکیبایی بر روی پوستر جشنواره و استعفای شهاب حسینی از سمت مشاور جشنواره گرفته تا عدم استقبال از فیلم رسوایی۲ و یا استقبال کم نظیر از فیلم اجتماعی و پرحاشیه لانتوری. حتی در فرش قرمز جشنواره امسال نیز تفاوت های محسوسی دیده می شود که بیشتر رنگ و بوی فرش قرمزهایی همچون مراسم Oscar یا Grammy را تداعی می کند چراکه بازیگران با کمک طراحان داخلی سعی در طراحی لباس های خاص و متمایز داشتند و با گرفتن عکس های متعدد برای صفحات اجتماعی خود، جذابیت بیشتری به جشنواره و صفحات مجازی دادند.

همانطور که گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و افزایش استفاده از فضای مجازی همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی ما را تحت الشعاع قرار داده است، جشنواره فیلم فجر امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و دسترسی به اخبار سی و چهارمین جشنواره فجر نیز شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است و بیشتر متناسب با خیل عظیم جمعیت جوان کشور شده است. امکان دنبال کردن اتفاقات و پشت صحنه های لحظه به لحظه جشنواره فجر از طریق ویدئو های قرار گرفته در سایت آپارات و دیدن کلیه عکس های جشنواره در اینستاگرام و آگاهی از سایر اخبار مربوطه در کانال تلگرام جشنواره، همه و همه نشان از تغییرات اساسی در نوع رویکرد سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر در نحوه برقراری تعاملی نزدیک با مخاطبان خود دارد. این تعامل به همت فعالیت های کانون تبلیغاتی مات و در بستر دنیای دیجیتال میسر گردیده است. البته لازم به ذکر است که به علت سهولت در دسترسی به فضای مجازی و انتشار اخبار توسط هر فرد، ممکن است اخبار این چنین وقایعی به طور قطع قابل اعتماد نباشد و اندکی با شایعه همراه باشد، به همین سبب کانون تبلیغاتی مات شرایطی را فراهم آورده تا امکان دسترسی به اخبار جالب و مورد اطمینان از طرق مختلف برای مشتریان و مخاطبان خود پدید آید، چراکه جریان آزاد اطلاعات و دسترسی به اخبار موثق برای دوستداران این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت تبلیغاتی مات همانطور که همیشه تلاش کرده تا در ارائه خدمات پیشگام باشد، از شرایط اجتماعی و وقایع روز نیز غافل نشده و همواره آن را تحت نظر دارد و با در نظر گرفتن جدیدترین روندهای اجتماعی مورد علاقه مردم تلاش می کند تا همگام با آنها پیش رفته و جدیدترین، برترین و محبوبترین پلتفرم ها را شناسایی و به مشتریان خود ارائه دهد تا بهترین نتایج را برای آنان در کوتاه ترین زمان ممکن و کم ترین هزینه به دست آورد. در مورد جشنواره امسال نیز، آژانس تبلیغاتی مات به عنوان ایده پرداز و طراح، مقدمات شکل گیری این تعامل را با سایت آپارات فراهم آورد و به همت همکاران همیشگی خود “هم آهنگ” و” نیل موتی” و به پشتوانه حمایت مشتریان خوب خود مثل داو، لیپتون، کلیر و رکسونا به عنوان نهاد اجرایی امکان پوشش خبری همه جانبه سی و چهارمین جشنواره فجر را در فضای مجازی پدید آورد که با استقبال کم نظیری از جانب مردم مواجه گردید.