رسانه کانال ارتباطی با مخاطبان است. تاثیر رسانه همان ارزش کیفی رویت پیامی است که از یک وسیله خاص به مخاطب منتقل می شود. رسانه های مختلف هرکدام با هدف های مصرفی خاصی تناسب دارند، یعنی طرح موضوعی ممکن است از رسانه ای مفید و از رسانه دیگر ناکارآمد و بی فایده باشد.

به منظور آنکه پیام تبلیغ به مصرف کننده یا گروه مورد نظر برسد به یک حامل پیام نیاز است. این حامل در قالب رسانه و به اشکال مختلفی همچون؛ تلویزیون،رادیو، اینترنت، فیلم، آگهی، انواع رسانه های تبلیغات محیطی مثل بیلبورد و…. دیده می شود.

 مهمترین نکته در افزایش اثربخشی یک تبلیغ انتخاب صحیح نوع رسانه است، به همین جهت تقسیم بندی های متفاوتی برای انواع رسانه ها وجود دارد، در یک مدل رسانه به 2 دسته تقسیم می شود: رسانه های پرداختنی (Paid Media) و رسانه های بی پرداخت (Unpaid Media) که در این حالت رسانه های پرداختنی شامل تمامی انواع رسانه هایی می باشد که برای داشتن تبلیغات در آنها، باید مبالغی پرداخت شود اما در حالت بی پرداخت، نیازی به پرداختن پول نیست مثل راه اندازی شبکه های اجتماعی و آنلاین برای برند و انجام تبلیغات در آنها.

از دیگر تقسیم بندی های مرسوم برای رسانه ها، مدلی است که رسانه را به 3 دسته ATL,BTL,TTL تقسیم می کند. ATL یا Above the Line تبلیغاتی است که مخاطب عام و انبوه دارد مثل تلویزیون، رادیو، بیلبورد و… معمولاً هزینه این تبلیغات زیاد و امکان هدف قرار دادن مشتریان خاص کمتر است اما اثربخشی این مدل بیش از سایر روش ها است. BTL یا Below the Line تبلیغاتی براساس دیتا بوده و امکان هدف قرار دادن مخاطبان خاص بیشتر، ضمن اینکه هزینه تبلیغ به نسبت کمتر بوده و از اثربخشی خوبی برخوردار می باشد. TTL یا Through the Line حدفاصل میان BTL,ATL می باشد که از اهمیت زیادی به ویژه در بحث کسب اعتبار برای برند برخوردار می باشد مثل خدمات روابط عمومی و… .

برای انتخاب رسانه ابتدا باید مزایا و معایب هریک از انواع رسانه ها را با توجه به نوع محصول و برند در نظر گرفت سپس براساس شاخص هایی نظیر عادات رسانه ای مشتریان هدف، هزینه ها و نوع محصول، در نهایت رسانه مورد نظر انتخاب و در گام بعدی الگوی پخش پیام تبلیغی تدوین و پیاده سازی می شود. در مورد انواع رسانه های تبلیغاتی می توان از تلویزیون به عنوان یکی از اثربخش ترین رسانه ها در طول تاریخ نام برد. تلویزیون امکان دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبان را فراهم می آورد ضمن اینکه به عنوان پرنفوذترین و متقاعدکننده ترین رسانه نیز شناخته شده است. رادیو هنوز هم به عنوان یکی از رسانه های متداول شناخته می شود. رسانه های مکتوب مثل مطبوعات و  نشریات خبری حجم بالایی از تبلیغات را شامل میشوند. تبلیغات محیطی نیز به شکل های بیلبورد، استرابورد، استند، تبلیغات بر روی مبلمان شهری، وسایل نقلیه و سایر فضاهای موجود دیده می شود. اما اینترنت هم به علت افزایش سرعت ارتباطات بازاریابی و هزینه اندک تبلیغات در آن و با توجه به افزایش استفاده گسترده کاربران از آن، در حال تبدیل شدن به ابررسانه تبلیغاتی در آینده ای نه چندان دور است.

انتخاب رسانه اگر توسط شرکت های تبلیغاتی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند صورت بگیرد می تواند پشتوانه تضمین موفقیت برای برندهای مختلف باشد. شرکت های تبلیغاتی به عنوان برنامه ریز، رسانه های مختلف را با توجه به ویژگی های کیفی از قبیل اعتبار، شهرت، پراکندگی، زمان تدارک و تاثیر روانشناسی ارزیابی و سپس با در نظر گرفتن هویت سازمانی، هویت برند و استراتژی های تدوین شده می توانند بهترین مشاور برای مخاطبان خود باشند. کانون تبلیغاتی مات با سالها تجربه در زمینه تبلیغات و آگاهی از مسائل فرهنگی اجتماعی و شناخت کافی از مخاطبان هدف به عنوان یکی از بهترین و قابل اعتمادترین مراکز مشاوره و خدمات تبلیغاتی در ایران شناخته شده است و با فراهم آوردن شرایط مناسب برای داشتن تبلیغاتی اثربخش در تمامی رسانه ها، موفقیتی تضمین شده را برای صاحبان برند و مشتریان خود به ارمغان می آورد.