درباره ما

استراتژی‌های مات

بیانیه ماموریت

کانون بازاریابی و ارتباطات مات، به عنوان یک سازمان یادگیرنده تلاش می کند بر مبنای دانش و تجارب کارکنان، به تمامی مشتریان خود خدمات خلاقانه و سودمندی را ارایه دهد. مات با بهره گیری از تیم های حرفه ای و خلاق و ایجاد ارزش افزوده برای کسب و کارها از طریق دنبال کردن روندهای جدید و فناوری های مدرن بازاریابی و ارتباطات، بهترین خدمات این حوزه را در اختیار صاحبان برند قرار می دهد. این کانون با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان نهایی، راه حلی یکپارچه و جامع را برای پاسخگویی به خواسته های بازارهای داخلی و خارجی فراهم می سازد. .

چشم انداز

– مبدل شدن به یک آژانس تبلیغاتی، بازاریابی و برندینگ ایده‌آل در خاورمیانه.
– تبدیل شدن به یک ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای در زمینه تبلیغات با استفاده از ایده‌های تکنولوژیک.
– استفاده از برترین تکنولوژی‌ها به منظور گسترش موثر نام مشتری‌ها در بازار.
– خلق ایده‌های نو و جذاب و اجرای با کیفیت.

اهداف

– ارائه‌ی خدمات بازاریابی و تبلیغات اثربخش در راستای اهداف استراتژیک مشتریان.
– تحقیق در بازار و به کار بردن ایده‌های درخشان و خلاقانه به منظور پیشرفت مشتریان.
– ایجاد روابط پایدار دوطرفه بر پایه‌ی مشارکت، مسئولیت‌پذیری، درک متقابل و صداقت.
– افزایش رضایت مشتریان
– توسعه رسانه
– ارتقاءسطح کیفی خدمات و محصولات
– تثبیت و ارتقاء برند مات
– افزایش کیفیت هنجاری و الزامات فرهنگی و اجتماعی در آثار مات
– کاهش مصارف انرژی و منابع طبیعی و تلاش در حفظ محیط زیست
– ارتقاء و ایجاد رضایت در کارکنان
– ارتقاء دانش و مهارت های سرمایه های انسانی

ارزش‌ها

– بهره وری
– تعهد
– خلاقیت
– کار تیمی
– یادگیری مستمر
– رشد پایدار
– شایسته سالاری
– مشتری مداری

پیشینه مات

کانون بازاریابی و تبلیغات مات در آغاز فعالیت خود از سال ۱۳۸۳ تنها به ارائه برخی از خدمات این حوزه می پرداخت. اما به تدریج و با تکمیل مجموعه خدمات خود در یک بازه زمانی چهار ساله از سال ۱۳۸۷ به یک آژانس جامع گرا تبدیل شد. از این تاریخ، مات هر سال با تکمیل توانایی های خود، ارتقای کیفیت خدمات و افزایش تعداد مشتریان در مسیر رشد مستمر گام برداشته است. تعداد کارکنان مات پیوسته افزایش یافته و به ۱۲۲ نفر در سال ۱۳۹۴ رسیده است. این افراد در دپارتمان های تخصصی مختلف مشغول به کار می باشند. پس از یک دهه خلق ارزش مستمر برای ذی نفعان، مات با کسب جایگاه برتر در زمینه بازاریابی و تبلیغات، همکاری های موفقیت آمیزی را با برند های معتبر رقم زده است

پیشینه صنعت تبلیغ

در ایران نیز مطابق سایر کشورهای جهان ابتدا تبلیغات کلامی که توسط جارچی‌ها انجام می‌شد، جز اولین دسته از انواع آگهی ها بودند و به دنبال ایجاد صنعت چاپ، روند تبلیغات متحول شد. با ورود دستگاه چاپ به ایران و انتشار اولین روزنامه (کاغذ اخبار) در عصر قاجاریه، اندک اندک ‏آگهی های تجاری نیز به نشریات راه یافتند. بدین ترتیب آگهی در رسانه‌های ایران از دیوارکوب شروع شد ‏و به نشریه های ادواری، کتاب، سینما، رادیو و سرانجام تلویزیون راه یافت.
‏اولین روزنامه‌ای که مبادرت به درج آگهی کرد روزنامه وقایع اتفاقیه در سال ۱۲۶۷ شمسی بود.

خط مشی کیفیت

مات با تلاش در جهت افزایش کیفیت خدمات همه‌جانبه خود با الگو قراردادن سیستم مدیریت کیفیت براساس الزامات ISO 9001:2008 در راستای ارتقاء سطح رضایت‌مندی مشتریان گام برداشته‌است. از این رو توجه تمامی همکاران را به اصول اساسی و مقاصد ذیل جلب نموده تا با مشارکت موثر یکایک اعضای خانواده مات بتوانیم به استانداردهای جدیدی در صنعت تبلیغات دست یابیم. .
– از تمامی اندوخته های علمی ، فنی و اخلاقی خود در جهت ارتقاء سطح کیفی کلیه خدمات قابل ارائه استفاده می نمائیم.
– تعهد ، مسئولیت پذیری ، وفاداری، رشد پایدار و خلاقیت پنج اصل بارز همکاران ما در مات می باشد.
– درک صحیح دغدغه‌های مشتریان، ارائه راهکارهای اثربخش ، همراهی و اهتمام بر حصول نتیجه در بستر تعامل صادقانه مهمترین اصل سازمانی مات می‌باشد.
– برجسته ساختن مشتریان مات در بازار ، ضمن کسب رضایت مشتریان عالی‌ترین ارزش را برای مات خلق می‌کند، با تکیه بر این اصل ما در تلاشیم با ارتقاء سطح کیفی و بهبود مستمر ارائه خدمات ، در جهت افزایش سودآوری و ارتقاء سهم بازار گام برداریم.
– منابع انسانی کارآمد و آموزش‌دیده پشتوانه ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان می‌باشد، لذا توسعه منابع انسانی و ارتقاء استانداردهای مهارت‌های شغلی با هدف افزایش بهره‌وری و بهبود خدمات از اهداف اساسی آژانس تبلیغاتی مات است.
– پویایی، آموزش هدفمند و مداوم در جهت افزایش توانمندی خانواده ی مات یکی از اصولی است که به آن پایبندیم.
– ما در کلیه فعالیت‌های خود دستیابی به نتایج متوازن برای کلیه ذینفعان شامل همکاران، مشتریان، سهامداران، تأمین‌کنندگان و جامعه را مدنظر داریم.
– علاوه‌بر رعایت هنجارها و الزامات فرهنگی و اجتماعی در ارائه کلیه آثار خود، ارتقاء سطح فرهنگ اطلاع‌رسانی مناسب را مدنظر قرار می دهیم.
– سلامت جامعه و رعایت کلیه الزامات زیست محیطی با نگرش حذف هرگونه آلودگی در زنجیره تحقق خدمات، از اصول بنیادین مات است.
-برای بهبود سطح کیفی خدمات در آژانس از تخصیص مناسب منابع مالی و زیرساختی دریغ نمی نمائیم.
-مات در نظر دارد با ارتقاء سطح کیفی خدمات و نتیجه‌گیری اثربخش مشتریان به عنوان یک برند ارزشمند در بازار ایران و بین‌المللی شناخته شود به‌طوری که حضور مات بعنوان مشاور برای مشتریان ارزش افزوده مادی و معنوی بهمراه داشته باشد.

ساختار مات

واحد بازاریابی

تمام سازمان‌های موفق به بخش بازاریابی خود توجه ویژه‌ای دارند چراکه تمام توانایی‌های بالقوه و بالفعل یک سازمان را دپارتمان بازاریابی هدایت می‌کند. تیم پرانرژی بازاریابی مات همواره با کمال صداقت درخورترین خدمات را برای مشتریان درخشان این کانون فراهم می‌کنند.

واحد خلاقیت

ایده‌ها در این گروه خلق می‌شوند. امکان‌سنجی اجرای این ایده‌ها انجام می‌شود و جلسه‌ای با حضور اعضای این تیم و تیم تولید تشکیل می‌شود تا تمام افراد آگاه شوند و بعد از آن ایده‌ها پخته‌تر می‌شوند.

واحد آتلیه

آتلیۀ کانون تبلیغاتی مات ایده‌های تأییده شده را به شکل چشم‌گیری پیاده‌سازی می‌کند. این آتلیه متشکل از متخصصان باتجربه و پرحوصله‌ای است که کمپین‌های خلاقانۀ مات را اجرا می‌کنند.

واحد ترافیک و کنترل پروژه

برنامه ریزی، مهمترین و کلیدی‌ترین سند برای رشد است. برنامه ریزی می‌تواند، نقش مهمی در کمک به جلوگیری از اشتباهات یا تشخیص فرصت‌های پنهان بازی کند. لذا برای برنامه ریزی دقیق پروژه ها از نظر زمانی جلساتی با حضور مدیران برگزار می گردد تا ضمن جلب رضایت مشتریان و کارکنان، بهترین خدمات در کوتاهترین زمان ممکن ارائه شود.

واحد تحقیق و توسعه

کانون مات تمام فعالیت‌های خود را بر اساس علم روز و مطابق با مراجع معتبر انجام می‌دهد. ما برای انجام کوچکترین کارهایمان هم به گروه تحقیق و توسعه وابسته‌ایم، به همین روی گام‌هایمان همواره محکم و بی‌تردید است.

واحد فناوری اطلاعات

به منظور ارتقای سطح خدمات و محصولاتی که به مشتریان ارائه می‌کنیم و همچنین کوتاه کردن مدت زمان اجرای هر پروژه ابزارهای فناوری اطلاعات را در اختیار گرفته‌ایم. این ابزار نه تنها باعث می‌شود تا کارها در مات آسان‌تر انجام شوند بلکه مشتریان نیز از سطح کیفی مطلوبی برخوردار می‌شوند.

واحد تولید تبلیغات

گروه تولید کانون تبلیغاتی مات در کارنامۀ خود ساخت درخشان‌ترین تیزرها را دارد. شاهد این موضوع دریافت تندیس بهترین آگهی تلویزیونی از لحاظ مفهوم و ساختار از همایش اقتصاد و رسانه است.

بازرگانی

کانون مات با توجه به چشم‌انداز خود همواره روابط خود را در سطح کشور و جهان با بزرگان صنایع مختلف حفظ کرده است تا به یک برند ایده‌ال با استانداردهای جهانی مبدل شود.

واحد خدمات مشتریان(اکانت)

واحد امور مشتریان که تحت عنوان اکانت شناخته می شود در اصل پل ارتباطی میان مشتریان و کانون تبلیغاتی است. این بخش موظف است که کلیه خدمات مرتبط با هر برند یا مشتری را در داخل شرکت پیگیری کند و با ارائه بهترین خدمات موجبات رضایت مشتریان را فراهم آورد. این واحد ضمن اینکه حافظ منافع مشتریان است، حافظ منافع خود نزد مشتری نیز می باشد.

واحد سازمان آگهی(سینمای خانگی)

شبکه نمایش خانگی یکی از رسانه هایی است که در چند سال اخیر در کشور ما بیش از پیش رونق گرفته است،این رسانه پلتفرم مناسبی برای تبلیغات مرتبط با مسائل فرهنگی، هنری و خانوادگی می باشد. به همین سبب هلدینگ مات اقدام به راه اندازی بخش شبکه نمایش خانگی تحت عنوان “شبکه ارتباطات آرمانی” نمود تا بدین طریق بستری برای برقراری روابطی سودمند میان صاحبان آثار نمایش خانگی، کالا، خدمات و برند فراهم آورد.

واحد رادیو و تلویزیون -TVC

معاونت حوزه رسانه و رادیو، موظف است تا با تشخیص نیاز بازار و مشتری به ارائه پیشنهاداتی مدون در حوزه های مختلف بپردازد، براساس این برنامه ریزی ها این بخش پیشبینی می کند که هر کالا یا خدمتی چه زمانی و از طریق کدام رسانه، با چه هزینه و به چه صورت پخش شود تا بیشترین توجه را جلب کرده و بیشترین اثربخشی را به همراه آورد. که شامل تهیه تیزر، رپورتاژ، فیلم صنعتی، آرم آگهی، زیرنویس، فیلم کوتاه و…. می باشد.

واحد پشتیبانی رسانه محیطی

این واحد به ارائه پیشنهادات و پروپوزال هایی متنوع برای تامین و خرید فضاهای تبلیغات محیطی شهری در اقصی نقاط ایران می پردازد و مسئولیت نظارت، سرویس، نگهداری و ارتقا کلیه فضاهای تبلیغاتی اعم از بیلبورد، بریج بورد، استرابورد و… و همچنین مراکز متمرکزی همچون هایپراستار را بر عهده دارند. واحد پشتیبانی متناسب با مخاطبان خود با ارائه بهترین خدمات نیازهای مشتریان را برآورده کرده و رضایت همه جانبه آنان را فراهم می آورند.

واحد چاپ و نشر

مات همواره به کیفیت آثاری که منتشر می‌کند توجه ویژه‌ای دارد از یک نامۀ اداری گرفته تا کمپین‌های تبلیغاتی مشتریان. به همین منظور دپارتمان چاپ و نشر این کانون با نظارت بر تمام مراحل چاپ و با دقت تمام، آثاری شایسته را به مشتریان عرضه کرده است.

واحد بازاریابی دیجیتال

با توجه به روندهای جدید و سیر تکامل پرشتاب دنیای مجازی، واحد دیجیتال کانون مات، با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و در کنار ارائه با کیفیت‌ترین خدمات، راه حل‌های یکپارچه، خلاقانه و تعاملی در حوزه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، تجربه ای منحصر به فرد از موفققیت در وب و فضای دیجیتال را برای مشتریان این کانون رقم می‌زند.

واحد سیستم ها و روش ها

برای افزایش اثربخشی و کارایی هر شرکتی، به مجموعه ای از روش ها، رویه ها و شیوه هایی نیاز است که در تعامل با یکدیگر هدفی مشترک را دنبال می کنند.  واحد سیستم ها و روش ها نیز در کانون تبلیغاتی مات با مطالعه و بررسی دستورالعمل های جاری شرکت، تحلیل ارزیابی تامین کنندگان، بررسی نمودار گردش کار و نمودار مراحل کار ضمن مهندسی مجدد ساختارها و استانداردها به بهبود روش ها پرداخته و با بررسی مسائل و تنگناها به ارائه راه حل با کمک معاونت ها و مدیر عامل می پردازد.

امور مالی و اداری

در زمینه‌ای که مات فعالیت می‌کند نیروی انسانی نقش مهمی ایفا می‌کند. کانون مات همواره در برخورد با نیروی انسانی احترام به کرامت انسانی و توجه به جزییات را رعایت می‌کند.

افتخارات مات

بالاترین افتخاری که نصیب مات شده است، اعتمادی است که مشتریان نسبت به آن دارند. در سال ۱۳۸۷ یک تیزر توسط مات برای بانک سپه ساخته شد و در همایش اقتصاد و رسانه که با همت سازمان صدا و سیما و وزارت بازرگانی انجام شد، به عنوان بهترین آگهی سال از نظر ساختار و مفهوم انتخاب گردید و این رویداد، رسیدن به اهداف مات از نظر خلاقیت در ایده‌پردازی و توانایی در اجرا را اثبات می‌نمود و تنها علت آن این بود که مدیران مات هیچ‌گاه از رقابت با بزرگان نمی‌هراسند.