تفاوت‌ها و مزایای تبلیغات آنلاین

بازاریابی دیجیتال

۵۶ سایت از ۱۰۰ سایت پربیننده در ماه فوریه ۲۰۰۸ مربوط به تبلیغات بوده­‌اند. فروشندگانی که خدماتشان بر پایه­ وب است از تبلیغات آنلاین استفاده می­ کنند تا مشتری تنها با چند کلیک به سایت آن­ها برید و اجناس و یا سرویس موردنظر خود را بیابد. اساسی­‌ترین تفاوت میان تبلیغات آنلاین و سنتی به طبیعت وب و تکنولوژی ­‌های در ارتباط با آن برمیگردد که کار را برای مشتری نسبت به تلویزیون و رادیو بسیار آسان­تر و سریعتر می­کند. همچنین در تبلیغات آنلاین اطلاعات فردی و به جز در اختیار شرکت­های تبلیغاتی قرار می­گیرد. به عنوان مثال هر کاربر دارای یک IP است که نشان­ دهنده­ موقعیت جغرافیایی اوست. اطلاعاتی که هیچ­گاه نمیتوان از کاربران تلویزیون و یا رادیو بدست آورد.

یکی دیگر از مزایایی که تبلیغات آنلاین با خود به همراه دارد یکپارچه­ سازی فرآیند خرید است. مشتری به سایت فروشنده مراجعه می­کند و پس از انتخاب گزینه موردنظرش، با پیشنهاد سفارش آنلاین مواجه می­شود و این بدان معناست که میتواند پرداخت را آنلاین انجام دهد و سفارش را نیز جلو درب خانه و یا محل کار خود تحویل بگیرد. بنابراین آگهی­ های مبتنی بر وب سیستم خرید را نیز متحول ساخته ­اند.