معرفی آژانس اینترپابلیک، دومین آژانس تبلیغاتی برتر2015

بازاریابی تبلیغات

آژانس تبلیغاتی اینترپابلیک که جایگاه دوم را در لیست برترین شرکت های تبلیغاتی سال 2015 دارد، واقع در امریکا بوده و درحدود 49.000 کارمند دارد که در بیش از 100 کشور دنیا مشغول به فعالیت هستند. تخصص این شرکت تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال، روابط عمومی، برنامه ریزی ارتباطات، خرید رسانه و تبلیغات مصرف کننده می باشد.

خدمات شرکت های زیرشاخه IPG بسیار جامع بوده به گونه ای که برای بزرگترین برندهای دنیا برنامه ریزی بازاریابی سفارشی انجام می دهند. خدمات شرکت IPG برای مشتریان منجر به برندسازی، افزایش فروش کالا و خدمات و در نهایت افزایش سهم بازار می شود.

گستره فعالیت ها:

اینترپابلیک یک شرکت بین المللی بوده که دفتر مرکزی آن در نیویورک آمریکا قرار دارد. IPG در بیش از 100 کشور دفاتر مستقل، با خدمات متفاوت دارد. خدمات این شرکت برای مشتریان خود، متناسب با نیازهای خاص مشتریان بوده و همچنین به علت گسترده بودن و برخورداری از دفاتر متعدد در اقصی نقاط دنیا، فعالیت شرکت های چند منظوره و زیرشاخه IPG تمامی نیاز مشتریان را در قالب برنامه های یکپارچه بازاریابی و به صورت بلندمدت تامین می کند، به همین سبب براساس محاسبات انجام گرفته در سال مالی 2015، در حدود 60 درصد درآمد حاصل از فروش خدمات آمریکا به دنیا، از طریق این شرکت بوده است.

تلاش شرکتIPG بر آن است، تا با فعالیت های خود محیط کاری را به گونه ای بسازد که در راه ساختن جامعه ای قوی تر، دنیایی تمیزتر و به دور از تبعیض های فرهنگی، قومی و جنسیتی گام بردارد. اقداماتی از این دست، کسب و کار شرکت تبلیغاتی اینترپابلیک را رونق داده و آن را به یکی از قطب های بزرگ در جذب استعدادهای خاص بدل کرده است.

درآمد:

درآمد خالص این شرکت همواره روندی صعودی و مثبت در طی چند سال اخیر داشته است البته به استثنای سال 2012 که سال مالی خوبی برای اینترپابلیک نبود و تحت تاثیر شرایط اقتصاد جهانی، درآمد این شرکت افت اندکی داشته است. در سال مالی 2015 به علت یکپارچگی بخش های مختلف شبکه آژانس اینترپابلیک در دنیا، درآمد این آژانس با یک درصد افزایش نسبت به سال 2014 که 7.54 میلیارد دلار بوده است، به 7.61 میلیارد دلار رسید. این ارقام درمورد درآمد شرکت اینترپابلیک بوده است و اگر بخواهیم سود خالص حاصل از فعالیت های این شرکت را در نظر بگیریم، با 5 درصد کاهش نسبت به سال گذشته (2014) رقمی بالغ بر 545.6 میلیون دلار برای شرکت اینترپابلیک به همراه داشت.

استراتژی:

در پی سالیان متمادی، استراتژی رشد اینترپابلیک براساس به دست آوردن و کنترل سهام در بازارهای نوظهور بوده است و این مهم  از طریق یکپارچه سازی کلیه فعالیت های آژانس های مختلف اینترپابلیک در اقصی نقاط دنیا انجام می پذیرد. این بازارهای نوظهور که نیازمند تمرکز و یکپارچه سازی هرچه بیشتر هستند شامل؛ تخصص و تبحر در رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی، روابط عمومی و ارتباطات بهداشت و درمان می باشد، که در طی چند سال اخیر مورد تمرکز شرکت تبلیغاتی اینترپابلیک بوده و عامل پیشرفت و پیشگام بودن این شرکت در عرصه تبلیغات بوده است، البته لازم به ذکر است که شرکت تبلیغاتی اومنیکوم که پیش از این به معرفی آن پرداختیم، تنها رقیب جدی این شرکت در شناخت و فعالیت در بازارهای نوظهور است.

هیئت مدیره:

مدیر عامل آژانس تبلیغاتی اینترپابلیک مایکل روث (Michael I.Roth) است، که پیش از این به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت IPG مشغول به فعالیت بوده است. روث در زمینه مسائل مالی اقدامات متعددی انجام داد همچون ارائه مدل ها و الگوهای جدیدی که متناسب با پیشرفت سریع رسانه ها و محیط متغیر بازاریابی پاسخگو نیاز مشتریان بوده و از این طریق ، اینترپابلیک(IPG) به خلق ارزش بیشتر برای مشتریان می پرداخت، تا آنجا که در سال 2005 به یکی از پیشروان صنعت تبلیغات (از بعد مالی) تبدیل شد.

آشنایی با نام برخی از عوامل و مدیران ارشد این هولدینگ و آگاهی نسبت به اینکه از چه تخصص هایی در هیئت مدیره خود استفاده می کنند، می تواند جالب و کمک کننده باشد:

فرانک مرجنتالر (Frank Mergenthaler) معاونت اجرایی و مدیر مالی

فیلیپ کراکوفسکی (Philippe krakowsky) معاونت اجرایی و مدیر استراتژی و استعدادیابی

اندرو بونزانی (Andrew Bonzani) معاون ارشد اجرایی و مشاور عمومی

کریستوفر کرول (Christopher Carroll) معاون و مدیر ارشد حسابداری

جولی کونورز (Julie M.Connors) معاون ارشد حسابرسی و کنترل ریسک

الن جانسون (Ellen T.Johnson) معاون ارشد امور مالی و خزانه دار

آنتونی الکساندرو (Anthony G.Alexandrou) مدیر نظارت بر مالیات جهانی

سیمون باند (Simon Bond) مدیر توسعه جهانی

هایدی گرندر (Heide Grander) معاون ارشد تنوع بازار

جان هالپر (John Halper) مدیر ارشد اطلاعات

جرمی لشن (Jerome J.Leshne) مدیر ارشد ارتباط با سرمایه گذاران

بری لینسکی (Barry R.Linsky) مدیر ارشد امور بازنشستگان

 

مشتریان اینترپابلیک:

شرکت تبلیغاتی اینترپابلیک به علت گسترده بودن و حرفه ای بودن با بسیاری از برندهای معروف دنیا همکاری داشته و نقشی انکارناپذیر در سودآوری آنها ایفا کرده است.

معرفی برخی از مشتریان اصلی این شرکت که در ایران نیز آنها را به خوبی می شناسیم:

جنرال موتور (General Motors)

جانسون و جانسون (Johnson & Johnson)

مایکروسافت (Microsoft)

سامسونگ(Samsung)

 یونیلیور (Unilever)

 

آژانس تبلیغاتی مات با آنالیز کلیه فعالیت های چنین شرکت هایی و با کمک متخصصان خود، استراتژی های آنها را تحلیل و با توجه به آگاهی از شرایط بازار ایران، این استراتژی ها را بومی سازی کرده و متناسب با مشتری، مخاطب و شرایط اقتصادی ایران می نماید. شرکت تبلیغاتی اینترپابلیک یکی از موفق ترین شرکت ها در تمامی زمینه ها به ویژه استراتژی های مالی می باشد، به همین سبب شرکت مات با الگو قرار دادن آژانس های تبلیغاتی موفق دنیا مثل اینترپابلیک بهترین استراتژی های مورد استفاده در آنها را اتخاذ و بهترین مشاور برای مشتریان خود تا رسیدن به موفقیت می باشد.