10 دلیل برای استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا

بازاریابی دیجیتال

اگر امروزه، در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات خود از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید اما هنوز به نتایج دلخواهتان نرسیده‌اید، این احتمال را بدهید که ممکن است محتوای شما در شبکه‌های مجازی از بین رفته باشد و مخاطبان هدف شما آن‌ را نادیده باشند. یکی از راه‌های ایجاد محتوای شگفت‌انگیز، استفاده از اینفوگرافیک (infographic) است که روشی خلاقانه برای تبدیل محتوای متنی خسته‌کننده به محتوای جذاب می‌باشد. همچنین، اینفوگرافیک می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای پیشبرد اهدافتان باشد. در این مطلب می‌توانید اهمیت استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا را مطالعه فرمایید.

1. توجه مخاطبان هدف را جلب نمایید.

انسان‌ها موجودات بصری هستند؛ به همین دلیل به‌سرعت به عناصر بصری جذب می‌شوند. انسان‌ها اطلاعاتی را که از طریق اعصاب بینایی به مغزشان می‌رسد، حدوداً 90% سریع‌تر پردازش می‌کنند. شما می‌توانید از اینفوگرافیک‌ها برای رساندن منظور در کمترین زمان ممکن به ذهن مخاطبان استفاده نمایید. همچنین باعث می‌شود تا پیچیدگی متن، بهتر درک شود و جذابیت آن‌ها تا 70% افزایش یابد. اگر متن نوشته‌شده توسط شما بتواند به‌خوبی با تصاویر ادغام شود، تأثیرگذاری آن‌ در ذهن مخاطبان هدف تا حد زیادی بیشتر می‌شود.

2. آگاهی نسبت به برندتان را افزایش دهید.

اینفوگرافیک‌ها معمولاً شامل اطلاعات مفیدی درباره‌ی برند، لوگوی برند، آدرس وب‌سایت و ایمیل می‌باشند که می‌توان به‌صورت مستقیم به آن‌ها اشاره نمود. اینفوگرافیک روشی تأثیرگذار برای افزایش آگاهی نسبت به نام تجاری یا برند شماست که اگر به‌درستی مورد استفاده قرار گیرد، به‌راحتی می‌تواند باعث افزایش 12 درصدی محبوبیت برند شما شود و تجربه‌ی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، ضمن این‌که باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن مخاطبان می‌شود. اینفوگرافیک، باعث می‌شود تا آنچه را که شما می‌خواهید، به‌صورت ملموس و تصویری در ذهن مخاطب ثبت کنید.

3. محتوای متنی را بیشتر در معرض دید قرار دهید.

محتوای اصلی و تصاویر استفاده‌شده در اینفوگرافیک، برای مخاطبان شما بسیار جذاب است و باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن در شبکه‌های مجازی پخش شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که هرچه محتوای متنی و تصاویر اینفوگرافیک جذاب‌تر باشد، سرعت پخش در شبکه‌های مجازی نیز بالا می‌رود.

4. نتایج بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

شما با قرار دادن تصویر و متن مناسب در کنار هم می‌توانید بهترین بازخورد را دریافت کنید که متعاقباً باعث افزایش ترافیک وب‌سایت خواهد شد. افزایش ترافیک وب‌سایت برند شما سبب می‌شود تا بیشتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار بگیرید که باعث افزایش موفقیت برند شما خواهد شد. زمان تهیه‌ی اینفوگرافیک به این نکته توجه داشته باشید که حتماً آدرس وب‌سایت یا لوگوی برند شما در آن استفاده‌شده باشد، چراکه هنگام اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر و بیشتر دیده‌ می‌شوید. همچنین اینفوگرافیک سبب می‌شود تا تأثیر مثبت در روند بهبود جایگاه برندتان را در بازار حس نمایید. ضمناً، استفاده از اینفوگرافیک سبب می‌شود تا احتمال تعامل مخاطبان با کسب‌وکار شما تا 60% افزایش یابد.

5. تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید.

ادغام تصاویر جذاب و سرگرم‌کننده و متن‌های کاربردی، می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب فالوئر داشته باشد. اینفوگرافیک‌ها باعث تعامل بیشتر مخاطبان هدف با صفحات اجتماعی برند شما می‌شوند. تحقیقات اخیر نشان‌ می‌دهد که استفاده از اینفوگرافیک در صفحات اجتماعی باعث رشد 37 درصدی توجه مخاطبان به برند شما می‌شود. علاوه بر این، استفاده از المان‌های مختلف همانند تصویر، ویدئو و… در کنار متن‌های جذاب، باعث می‌شود تا دنبال‌کنندگان برند شما در صفحات مجازی، بیشتر ترغیب شوند تا برند شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی کنند.

6. مطالبتان را در قالب عناصر بصری به تصویر بکشید.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اینفوگرافیک به‌عنوان یک عنصر بصری، قابلیت تغییر است که به‌راحتی انجام می‌گیرد. همچنین، اینفوگرافیک شامل اطلاعاتی است که به‌صورت مختصر و مفید به چشم بیننده می‌آید و می‌توانند این اطلاعات را در ذهن خود پردازش کنند. علاوه بر این، مطالب اینفوگرافیک را نمی‌توان به‌راحتی کپی‌برداری نمود که این قابلیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینفوگرافیک است.

7. متن‌هایتان را قابل‌فهم‌تر کنید.

آنچه اینفوگرافیک را به‌عنوان یک ابزار بصری، قدرتمند می‌سازد، این‌ است که توانایی انتقال اطلاعات را از طریق ادغام متن و تصویر تسریع و تسهیل می‌کند. طبق تحقیقات انجام‌شده، اینفوگرافیک‌ها سبب افزایش 67 درصدی توجه مشتریان به محتوای متنی می‌شود که این امر موجب علاقه‌مندی مشتریان به محصولات و برند شما خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به اطلاعات زیادی که هرروزه در دنیای مجازی تولید می‌شوند، مشتریان ترجیح می‌دهند که از محتوای تصویری بیشتر استفاده کنند.

8. راهکاری که می‌تواند بیش از بازاریابی دیجیتال گسترش یابد.

محبوبیت اینفوگرافیک در این سال‌ها به حدی رسیده که می‌توان برابر یا فراتر از بازاریابی آنلاین و دیجیتال به آن نگاه کرد. همچنین، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها از اینفوگرافیک به‌عنوان یک ابزار آفلاین در بروشورها، کاتالوگ‌ها و… استفاده می‌کنند که بازخورد مثبتی نیز دریافت می‌کنند.

9. خود را به‌عنوان یک متخصص معرفی نمایید.

اینفوگرافیک یکی از راه‌هایی است که درک آن برای مخاطبان بسیار آسان است؛ ازاین‌رو، صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند برای ارائه‌ی کسب‌وکار خود از اینفوگرافیک‌هایی که شامل جدول، نمودار و… است، استفاده کنند، این موضوع نشان‌ می‌دهد که طراح اینفوگرافیک برای تولید محتوا زمان زیادی صرف کرده است. همچنین، استفاده از اینفوگرافیک در معرفی کسب‌وکار، باعث افزایش اعتبار شما در دنیای دیجیتال می‌شود.

10. تجزیه‌وتحلیل مسائل بازاریابی را تسهیل نمایید.

اینفوگرافیک سبب می‌شود که دسترسی به آمار، اعداد و ارقام سریع‌تر صورت پذیرد و در یک نگاه می‌توان آن را تجزیه‌وتحلیل نمود. همچنین، اینفوگرافیک باعث می‌شود تا این امکان فراهم شود که مخاطبان هدف شما اطلاعات جامع و کاملی از روند کسب‌وکار شما به‌دست بیاورند.

درنهایت می‌توان نتیجه گرفت که کلید موفقیت در این بازار رقابتی جلب‌توجه مشتریان است؛ یکی از مهم‌ترین این راه‌ها، استفاده از اینفوگرافیک در دنیای دیجیتال است که راهی تجربه‌شده و مؤثر در جذب مشتری می‌باشد. کانون تبلیغاتی مات، با توجه به اشراف کامل به موضوعات به‌روز و جدید در کلیه فضاهای تبلیغاتی از جمله فضای دیجیتال، یکی از بهترین کانون‌های تبلیغاتی فعال در ایران محسوب می‌شود. هولدینگ ارتباطات و بازاریابی مات، با ارائه‌ی خدمات مؤثر و چندکاناله‌ی بازاریابی، به گسترش برند شما کمک به‌سزایی می‌کند تا تسلط جامع و کاملی به بازار برند خود داشته باشید. خدمات بازاریابی دیجیتال، خدمات بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو، طراحی اینفوگرافیک، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و… تنها گوشه‌ای از خدمات متنوع کانون تبلیغاتی مات محسوب می‌شوند که در تمامی زمینه‌ها سعی می‌شود تا با ارائه‌ی بهترین راه، مسیری مشخص از رشد تصاعدی برند شما در بازار کسب‌وکار، در اختیار برندتان قرار ‌دهد.