مهمترین هدف در مورد هر تبلیغی این است که کدام تبلیغ در نهایت ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارد و میل به خرید را افزایش می دهد، برای رسیدن به چنین جایگاهی لازم است تبلیغاتی اثربخش داشته باشیم، از ملزومات اثربخشی تبلیغات، خلاقیت است. خلاقیت یعنی داشتن ایده های ناب و استفاده از موقعیت های نرمال به شکلی خاص و منحصربفرد.
موفقیت یک برند چه در بخش معرفی و چه در پیشبرد فروش در گرو خلاقیت مورد استفاده در بیان پیام استراتژیک است. آژانس های تبلیغاتی در تمام دنیا به علت داشتن تخصص، تبحر و تجربه کافی در تبلیغات، معمولاً بهترین ارگان و مشاور برای اعمال خلاقیت در تبلیغات هستند. از ویژگی های کانون تبلیغاتی، توانایی تقویت پیام استراتژیک برند مشتریان خود از طریق روشهای خلاقانه است. کمپین های بازاریابی موفق همواره از المان های نوآوری و خلاقیت در جهت جلب توجه بازار هدف استفاده می کنند. خلاقیت همچنین می تواند یکی از عوامل مهم در ایجاد مزیت تمایز به شمار رود.
تکنیک های خلاقانه در تبلیغات ابزاری هستند که برای جلب توجه، ایجاد درگیری ذهنی و تغییر دیدگاه ها و نگرش مردم به کار میروند تا در نهایت بتوانند پیام برند یا محصول را به زیرکانه ترین شکل ممکن به مخاطب انتقال دهند. به طور کلی باید در نظر داشت که برای داشتن یک آگهی تبلیغاتی خلاقانه رعایت چند نکته ضروری است: عبور از مرز سنت های رایج، دوری از قواعد دست و پاگیر، داشتن شیطنت، در نظر گرفتن موقعیت هایی که کسی انتظارش را ندارد و تا حدی پیشبینی نشده است، اجتناب از رسانه هایی که از تبلیغات اشباع شده اند و برعکس، یافتن بسترهایی که تا به حال به کار گرفته نشده اند.
خلاقیت در ابعاد مختلفی می تواند در تبلیغات اجرا شود؛ خلاقیت ممکن است با اغراق بیش از حد، جذابیت های هنری کلامی، بصری و شنیداری مثل یک آهنگ خاطره انگیز و یا حتی با سادگی بیش از حد همراه باشد تا با قشر متنوعی از مخاطبان هدف و ایده ها ارتباط برقرار کند.
کانون تبلیغات مات نیز به عنوان یکی از برترین آژانس های تبلیغاتی در ایران به صورت تخصصی به ساخت تبلیغات خلاقانه برای مشتریان خود می پردازد. آژانس تبلیغاتی مات ضمن برخورداری از تیم خلاقیت و با تجربه چندین ساله، به صورت تخصصی در تمامی زمینه های تبلیغاتی فعالیت داشته و خلاقیت را به طرق مختلف به تمامی تبلیغات مشتریان خود ترزیق می کند. تیم خلاقیت مات پس از شکل گیری ایده و پلن اولیه برای هر تبلیغ با در نظر گرفتن پیام و شعار اصلی و کارکرد محصول اقدام به ایده پردازی می کند و از این طریق تبلیغاتی خلاقانه، منحصربفرد و اثربخش برای مشتریان خود فراهم می آورند.