رویدادها و تجارب مشتری

  

برنامه ریزی و اجرای رویدادهای خاص از دیگر اقدامات آژانس تبلیغاتی مات می باشد، این رویدادها که از آن تحت عنوان صنعت یاد می شود، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار گردیده و به برندها توصیه می شود، برای آنکه تجربه و دیدگاه مشتریان از شما مثبت باشد از این صنعت غافل نشوند. برگزاری چنین رویدادهایی معمولاً برعهده کارمندان بخش روابط عمومی است و مهمترین نکته در این میان تجربه ای است که مشتریان با پشت سر گذاشتن این رویداد خواهد داشت، بخش روابط عمومی باید نظارت داشته باشد تا رویداد مورد نظر بدون عیب و نقصی انجام شود و مردم با خوشحالی از آن رویداد یاد کنند.

برگزاری رویدادها معمولاً در قالب همایش، نمایشگاه، جشنواره و… بوده، حتی ممکن است به شکل های دیگری نیز دیده شود مثل بازدید گروهی سرمایه گذاران خارجی از تسهیلات تولیدی شرکت، تعطیلات آخر هفته کارمندان شرکت و یا حتی استقرار غرفه های مختلف به منظور رفاه حال تماشاگران یک مسابقه، نمایش یا… . اما به هر حال این رویدادها به هر شکلی که باشد، هدف اصلی برگزاری کلیه رویدادهای خاص برای برندهای مختلف این است که، مشتریان را به گونه ای در معرض برند و خدمات آن قرار دهیم که تجربه ای موفق و با تاثیر ذهنی مثبت از رویداد و برند در ذهن مخاطب شکل بگیرد. از دیگر مزایای برگزاری رویدادها کسب اعتبار و جایگاه مطلوب ذهنی برای برند بوده ضمن اینکه با یکپارچه سازی کلیه فعالیت های صورت گرفته در این رویدادها با هویت سازمانی و هویت برند، از این طریق می توان شخصیت تعریف شده برای برند و معماری برند را بهتر نمایش داده و در ذهن مخاطب تثبیت کرد.

به طور کلی تجربه مشتری از همکاری با هر ارگان و نهاد بحثی است که امروزه از اهمیت بیشتری در مدیریت روابط مشتری CRM برخوردار گردیده چراکه نتایج حاکی از آن است که رضایت مشتری از تجربه همکاری با هر شرکتی مقدمه ای برای شکل گیری روابط بلندمدت بوده، ضمن اینکه مزیتی رقابتی در مقایسه با سایر رقبا برای شرکت ها پدید می آورد.  امروزه باتوجه به افزایش ارتباطات و تاکید بر تعامل میان افراد، این که یک شرکت دارای اعتبار و احترام نزد مشتریان حال و یا حتی مشتریان سابق خود باشد بسیار حیاتی است. این روابط بلند مدت و کسب سود در بلندمدت است که از اهمیت بیشتری برخوردار گردیده و شرکت ها را بر آن داشته تا با بسط دادن فعالیت های مدیریت تجربه مشتری و استفاده از رویکردهای اصولی در پیاده‌سازی این سیستم در سازمان ها گامی اساسی در راستای افزایش بهره‌وری کلیه فرآیند‌های شرکت بردارد.

مهمترین نکته در برگزاری رویدادها این است که این رویدادها در تضاد با هویت برند و ماهیت محصول نباشد تا ضمن وارد نشدن لطمه ای به برند، منافع آن نیز حفظ گردد و موجبات موفقیت و کسب اعتبار برای برند فراهم گردد. با توجه به این نکته آژانس تبلیغاتی مات به عنوان شرکتی پرسابقه در این زمینه توانایی برگزاری کلیه همایش های تبلیغاتی، تخصصی، تجاری، علمی، عمومی و… در داخل و خارج از کشور را دارا بوده و با توجه به تجربه موفق در حوزه تبلیغات و شناخت کافی از جامعه هدف ایرانی می تواند یکی از بهترین مشاوران و نهادهای اجرایی در برگزاری اینگونه خدمات برای مشتریان خود باشد.