شناخت برترین آژانس تبلیغاتی، آگاهی از چگونگی فعالیت و رمز موفقیت آن همواره سوالی است که ذهن هر بازاریابی را به خود مشغول می کند. یکی از رموز موفقیت بزرگترین شرکت های بین المللی داشتن سیستم یکپارچه بازاریابی و ارتباطات اثربخش می باشد که تحقق این مهم با همیاری آژانس های تبلیغاتی توانمند میسر می گردد. امروزه همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی، تثبیت یک برند در ذهن مصرف کننده به مراتب سخت تر و متعاقباً فرآیندهای تبلیغی، ترویجی و ترفیعی از قبل مهم تر شده است. داشتن سیستم یکپارچه بازاریابی و ارتباطات می تواند بهترین ابزار برای تثبیت برند در ذهن مشتری باشد؛ برای تحقق این امر شرکت ها می توانند از ابزارهای عمومی ترویج ، مثل تبلیغات، ترویج فروش ،فروش شخصی ، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم کمک گیرند. همچنین بکارگیری متدهای نوین در بازاریابی الکترونیک و توسعه نام تجاری، از جمله راهکارهایی است که می تواند در دستیابی به هدف اصلی تبلیغات، یعنی معرفی محصول و تثبیت نام تجاری موثر واقع شود. آژانس های تبلیغاتی به طور تخصصی و متمرکز در این زمینه ها فعالیت دارند و ضمن برخورداری از شناخت کافی از محصول، رقبا و بازار می توانند با تخصص خود تمایز ایجاد کرده و با حداقل هزینه موفقیت هر شرکتی را در زمینه تبلیغات تضمین کنند. براساس تحقیقات به عمل آمده یکی از رموز موفقیت بزرگ ترین شرکت های بین المللی استفاده از سیستم های بازاریابی اثربخش و تبلیغات خلاقانه شان بوده است؛ بسیاری از این شرکت ها با برترین آژانس های تبلیغاتی همکاری کرده یا از آن ها مشاوره می گیرند. آژانس تبلیغاتی به طور کلی شرکتی است خدماتی که از زمان شکل گیری ایده خلاقانه برای تبلیغ یک محصول تا پیگیری موفقیت های آتی و همه جانبه، مشتریان خود را در دستیابی به اهداف برند همیاری و حمایت می کند. پالمر (Palmer) موسس اولین آژانس تبلیغاتی در سال ۱۸۴۲ است که کار خود را با بازاریابی برای روزنامه ها آغاز کرد؛ رضایت مشتریان از پالمر عامل اصلی رونق کسب و کار و گسترش فعالیت وی گردید و به مرور سایر شرکت ها با اعتماد به موفقیت چشمگیر روزنامه ها، آژانس پالمر را به عنوان برترین آژانس تبلیغاتی، برای اثربخش کردن تبلیغات خود برمی گزیدند. مفهوم آژانس تبلیغاتی از آن زمان تا کنون به مرور ارتقا پیدا کرده و روز به روز به اهمیت آن افزوده شده، به گونه ای که امروزه نمی توان نقش پررنگ آژانس های تبلیغاتی را در جهانی شدن برترین برندها به سادگی نفی کرد.
شرکت بزرگ تبلیغاتی از لحاظ میزان فروش سالیانه در سال ۲۰۱۴:
• WPP Group, London $19.0 billion
• Omnicom Group, New York City $15.3 billion
• Publicis Groupe, Paris $9.6 billion
• Interpublic Group, New York City $7.5 billion
• Dentsu, Tokyo $6.0 billion
ده آژانس برتر تبلیغاتی در سال ۲۰۱۴
۱٫ Omnicom Group Inc
2. Ogilvy & Mather Worldwide, Inc
3. Integraclick,LLC
4. J Walter Thompson U.S.A, LLC
5. BBDO Worldwide Inc
6. The Interpublic Group of Companies Inc
7. DDB Worldwide Communication Group, Inc
8. Young & Rubicam Inc
9. Wpp Group US Investment, Inc
10. McCann WorldGroup, LLC
حال با توجه به نقش تاثیر گذار این آژانس های تبلیغاتی در ارتقا سطح کیفی تبلیغات شرکت ها، آژانس تبلیغاتی مات به عنوان یکی از برترین آژانس های تبلیغاتی در ایران با بیش از ۱۰سال سابقه، همواه تمام توان خود را به کار برده تا بتواند با مطالعه و بهره گیری از جدیدترین متدهای مورد استفاده در صنعت بازاریابی و ارتباطات با برترین آژنس های تبلیغاتی دنیا مثل .Ogilvy و ،… گامی موثر در پیشرفت و بهبود صنعت تبلیغات برداشته و شرکت ها را تا رسیدن به موفقیت همراهی کند.