برنامه های بازاریابی شامل هرگونه تبلیغات و یا راه اندازی کمپین های مختلف، برای کسب موفقیت، پیش از هرچیز نیازمند داشتن تحقیقات بازاریابی و اطلاعات کافی از شرایط محیط و بازار است. تحقیقات بازاریابی به منظور انجام اقداماتی جهت جمع آوری اطلاعاتی مهم برای اتخاذ تصمیماتی بهتر در خصوص مشتریان ، سهم بازار ، رقبا ، ارزیابی تبلیغات ، رضایت سنجی مشتریان و … در بازار محصولات مصرفی، محصولات صنعتی و خدماتی و به صورت ۳۶۰ درجه ای، صورت می گیرد.
تحقیقات بازار ممکن است کمی یا کیفی باشد. تحقیقات کیفی ( بر اساس مشاهده، مصاحبه عمیق، گروه کانون و طوفان مغزی و یا تحقیقات کتابخانه ای که بر اساس اینترنت، مقالات، مجلات و… است ) و همچنین تحقیقات کمی ( بر اساس پرسشنامه به منظور جمع آوری اطلاعات درمورد بازار، محصول و خدمت، مشتری و مصرف کننده ) از انواع روشهای تحقیقات بازار می باشد. ضمن اینکه سبک و سیاق انجام گرفتن تحقیقات بازار در هر کشور، فرهنگ، شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی متفاوت است لذا نیازمند متخصصین مربوطه در این حوزه نیز می باشد که متناسب با هر کدام از این موارد تحقیقات را انجام دهند. داشتن مهارت در هر کدام از آنها می تواند تا حدی پشتوانه موفقیت در تبلیغات آتی باشد.
امروزه شرایط به گونه ایست که با کمی رصد بازار و بررسی آن به این نتیجه می رسیم که ورود به بازار کسب و کار می تواند در بسیاری از صنایع و در مقایسه با گذشته با هزینه ای بسیار کمتر محقق شود؛ اما مهمترین نکته ماندن در این بازار داغ رقابت است که برای دستیابی به این مهم، شرکت ها نیازمند تبلیغات اثربخش و تاثیرگذار هستند و لازمه تولید یک تبلیغ اثربخش دسترسی به اطلاعات جامع و کامل از بازار و شرایط محیطی داخل و خارج از کشور است. چرا که از این طریق می توان روندهای آتی را پیشبینی و متناسب با شرایط بازار در آینده تبلیغات را هدفمند طراحی کرد و از این طریق در مقایسه با رقبا به مزیتی رقابتی دست یافت. به همین سبب به کلیه شرکت هایی که به دنبال تدوین برنامه بازاریابی و فروش هستند و یا حتی افرادی که قصد دارند کسب و کاری را به راه بیاندازند، توصیه می شود که برای کاهش ریسک شکست تبلیغات، کاهش هزینه ها، صرفه جویی در انرژی و زمان و در نهایت برای افزایش بهره وری اقدام به تحقیقات بازار همه جانبه نمایند. که البته بهترین راه انجام این تحقیقات کمک گرفتن از موسسات متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد.
راه اندازی کمپین های تبلیغاتی نیز در چند سال اخیر در میان ابزار و روشهای تبلیغاتی جایگاه خود را یافته است و از اثربخشی بالایی نیز برخوردار است. ممکن است راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در ابتدا به نظر بسیار ساده و کم هزینه باشد اما نکته قابل توجه این است مهمترین و اولین مرحله در راه اندازی یک کمپین، داشتن تحقیقات عمیق بازار است، که این تحقیقات توسط متخصصین و با صرف هزینه و زمان میسر می شود. طراحی یک کمپین تبلیغاتی پس از تعیین هدف اصلی نیاز به زمان کافی برای مطالعه و تحقیق، تعیین مخاطبان هدف، شکلگیری یک سناریو خاص و منحصر بفرد، ، اجرای صحیح و در نهایت پیگیری و نظارت شبانه روز در کل زمان فعالیت کمپین دارد.
حال با توجه به اینکه انسان ها امروزه بسیار تنوع طلب شده اند و با گسترش ابزار ارتباط جمعی مثل انواع شبکه های اجتماعی و… مردم از جدیدترین تغییرات و ورود محصولات مطلع می شوند و با توجه به تبلیغات گسترده ای که برای جلب مخاطبین صورت می گیرد، به سرعت جذب محصولات و خدمات جدیدتر می شوند. پس برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق لازم است که در مورد این بازار متغییر اطلاعات کافی داشته باشیم. حال اگر تحقیقات بازار به صورت اصولی و بر اساس استانداردهای موجود انجام شده باشد، مدیران بازاریابی و فروش شرکت های تبلیغاتی می توانند با اطمینان کامل کمپین تبلیغاتی و برنامه های بازاریابی خود را پیاده سازی نمایند.
آژانس های تبلیغاتی بر همین اساس با داشتن متخصصین مختلف در این حوزه و فعالیت های تخصصی برای رصد بازار از آخرین تحولات دنیای مخاطبان مطلع بوده و به سادگی تبدیل به بهترین مرجع و مشاور برای شرکت های مختلف شده اند. ضمن اینکه در زمینه راه اندازی کمپین ها نکته حائز اهمیت برای ایده مورد استفاده، خلاقانه بودن، بکر بودن و جذابیت موضوع است که بتواند به درگیری بالای مخاطبان منجر شود لذا مشاوره و همکاری با این شرکتهای تبلیغاتی می تواند به صاحبان برند کمک کند که اطلاعاتی معتبر، موثق، جامع، مرتبط با ماهیت برند و با صرف کمترین هزینه و زمان بهترین برنامه بازاریابی و موفق ترین کمپین با بهترین ایده را راه اندازی کنند.
آژانس تبلیغاتی مات نیز به عنوان یکی از برترین کانون های تبلیغاتی ایران با تلفیق متخصصین با تجربه در زمینه تحقیقات بازار و جوانانی و خلاق و مبتکر در تمامی زمینه ها توانسته یکی از برترین تیم های تبلیغاتی را در کشور پدید آورد که همواره به روز بوده و کلیه تصمیمات و مشاوره هایی که به مشتریان و صاحبان برند ارائه می کند، براساس نتایج حاصل از فعالیت تخصصی این بخش ها بوده و اثربخشی خود را در تبلیغاتی که تا به امروز صورت گرفته به خوبی اثبات .کرده است