۵۶ سایت از ۱۰۰ سایت پربیننده در ماه فوریه ۲۰۰۸ مربوط به تبلیغات بودهاند. فروشندگانی که خدماتشان بر پایه وب است از تبلیغات آنلاین استفاده می کنند تا مشتری تنها با چند کلیک به سایت آنها برید و اجناس و یا سرویس موردنظر خود را بیابد. اساسیترین تفاوت میان تبلیغات آنلاین و سنتی به طبیعت وب و تکنولوژی های در ارتباط با آن برمیگردد که کار را برای مشتری نسبت به تلویزیون و رادیو بسیار آسانتر و سریعتر میکند. همچنین در تبلیغات آنلاین اطلاعات فردی و به جز در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار میگیرد. به عنوان مثال هر کاربر دارای یک IP است که نشان دهنده موقعیت جغرافیایی اوست. اطلاعاتی که هیچگاه نمیتوان از کاربران تلویزیون و یا رادیو بدست آورد.
یکی دیگر از مزایایی که تبلیغات آنلاین با خود به همراه دارد یکپارچه سازی فرآیند خرید است. مشتری به سایت فروشنده مراجعه میکند و پس از انتخاب گزینه موردنظرش، با پیشنهاد سفارش آنلاین مواجه میشود و این بدان معناست که میتواند پرداخت را آنلاین انجام دهد و سفارش را نیز جلو درب خانه و یا محل کار خود تحویل بگیرد. بنابراین آگهی های مبتنی بر وب سیستم خرید را نیز متحول ساخته اند.