49 NEWS AND BLOG در بلاگهای پیشین به مهمترین ویژگیهای محیط کسبوکار اشاره و تکنولوژی را به عنوان یکی از خصوصیاتی معرفی نمودیم که میتواند منجر به تغییرات محیط رقابتی شود. علاوه بر تکنولوژی،… بیشتر بدانید
50 NEWS AND BLOG در بلاگهای پیشین پیرامون تدوین استراتژی و انواع مختلف استراتژیهای قیمتگذاری و فروش سخن گفتیم. در این بلاگ قصد داریم یک گام به عقب برداشته و به مرحله قبل از… بیشتر بدانید
51 NEWS AND BLOG در دنیای کسبوکار گاه با مفاهیم و موضوعاتی مواجه میشویم که شباهتهای بسیاری با پدیدههای طبیعی دارند. هر سازمان یا بنگاه تجاری برای ارائه محصول یا خدمت مشخصی فعالیت میکند.… بیشتر بدانید
52 NEWS AND BLOG اتحاد استراتژیک (Strategic Alliance) یکی از راههای پیشروی شرکتها است که از طریق آن قادر خواهند بود فعالیتهای کسبوکار خود را گسترش دهند. این ابزار به تحقق استراتژیهای سازمان کمک… بیشتر بدانید
53 NEWS AND BLOG در بلاگهای قبل به ویژگیهای محیط کسبوکار امروزی و نظریه بازی اشاره کردیم. نظریه بازی برای ترسیم شرایط محیط کنونی رقابت معرفی و مهمترین معیارهایی که میبایست در رقابتهای تجاری… بیشتر بدانید
54 NEWS AND BLOG در بلاگهای قبل به ویژگیهای محیط کسبوکار کنونی اشاره کردیم. پویایی و غیرقابل پیشبینی بودن رخدادهایی که شرکتها، رقبا و به طور کلی فضای کسبوکار را تحت تاثیر قرار میدهد،… بیشتر بدانید
55 NEWS AND BLOG کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card) به عنوان روشی برای سنجش عملکرد سازمان، اولینبار توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون مطرح شد. از آنجایی که در تدوین استراتژی، اهداف بلندمدت… بیشتر بدانید
56 NEWS AND BLOG در بلاگهای قبل به مهمترین ویژگیهای محیط کسبوکار کنونی اشاره کردیم. پویایی محیط و رشد سریع تکنولوژی، سازمانها را در شرایطی قرار میدهد که برای باقیماندن در عرصه رقابت باید… بیشتر بدانید
57 NEWS AND BLOG حادثه 11 سپتامبر، ورشکستگی شرکتهای موفق و بزرگ، رسواییهای مالی و بحرانهای اقتصادی، بازارهای کالا و ارز را در قرن 21 با آشفتگی و بحران جدی روبهرو کردند. از سوی… بیشتر بدانید
58 NEWS AND BLOG ماتریس رشدسهم بازار BCG یا Boston Consulting Group اولین بار توسط گروه مشاوره بوستون در سال 1970 به عنوان ابزاری برای تحلیل موقعیت استراتژیک کسبوکار مطرح شد. ساختار کلی ماتریس… بیشتر بدانید
59 NEWS AND BLOG حتما بارها با یک تبلیغ در قالبهای مختلف مواجه شدهاید. چه به روشهای سنتی و چه به روشهای جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وببنر و ... . این دقیقا… بیشتر بدانید
60 NEWS AND BLOG همهی ما میدانیم در دنیای کسب و کار، هیچ محصول یا خدمتی صرف نظر از نوع آن، وجود ندارد که مناسب با تمام افراد جهان یا حتی یک جامعه باشد،… بیشتر بدانید