25 NEWS AND BLOG رقابتپذیری، مهمترین ویژگی بازارهای تجاری امروز است. به گونهای که مایکل پورتر، تعداد اندک رقبا را یکی از شاخصههای جذابیت صنعت معرفی میکند. هنگامیکه به عنوان یک کسبوکار، وارد بازی… بیشتر بدانید
26 NEWS AND BLOG در بلاگهای پیشین به چارچوب رقابتی پورتر و نگاه رقابتی آن به مقوله استراتژی اشاره کردیم. مدل پورتر، محصولمحور است و استراتژی را به مثابه جنگ در نظر میگیرد. سازمانها… بیشتر بدانید
27 NEWS AND BLOG سازمانها به همان اندازهای که ارتشهای نظامی به تاکتیکهای هوشمندانه نیاز دارند، به استراتژیهای کسبوکار نیازمند هستند تا از منابع، به روشی موثرتر استفاده کنند، تصمیمات اتخاذ شده از سوی… بیشتر بدانید
28 NEWS AND BLOG هدف اصلی تمام کسبوکارها از طراحی استراتژی رقابتی، کسب مزیت رقابتی و سودآوری است. در بلاگهای قبل به طور مفصل پیرامون انواع مختلف استراتژی (استراتژی قیمتگذاری، استراتژی فروش و استراتژی… بیشتر بدانید
29 NEWS AND BLOG گسترش فضای دیجیتال و رقابتیتر شدن محیطهای کسبوکار کنونی، اهمیت تبلیغات و بازاریابی را دنیای دیجیتال بیش از پیش نموده است. امروزه به ندرت میتوان کسی را یافت که در… بیشتر بدانید
30 NEWS AND BLOG پیچیدگی محیط کسبوکار کنونی و پیشرفت روزافزون تکنولوژی در کنار تغییرات سریع نیازها و خواستههای مشتریان، چرخه عمر محصولات را کوتاه کرده است. شدت و نحوه رقابت میان رقبا، میزان… بیشتر بدانید
31 NEWS AND BLOG با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای دیجیتال، کسبوکارها به اهمیت حضور پررنگ و قوی در تجارت آنلاین پی بردهاند. یکی از اولین گامهایی که برای حضور در فضای دیجیتال از… بیشتر بدانید
32 NEWS AND BLOG در بلاگهای پیشین پیرامون یکپارچگی عمودی و بحث عدم قطعیت در محیطهای کسبوکار کنونی صحبت کردیم. یکپارچگی عمودی به معنای مالکیت بنگاه بر فعالیتهایی است که به صورت عمودی در… بیشتر بدانید
33 NEWS AND BLOG میزان جذابیت یک صنعت و شدت رقابت میان فعالان حاضر در آن صنعت، از مهمترین شاخصههای تدوین استراتژی در کسبوکارها است. عدم قطعیت و پیشبینیناپذیری یکی از ویژگیهای محیط کسبوکار… بیشتر بدانید
34 NEWS AND BLOG در بلاگهای پیشین، پیرامون طراحی استراتژی رقابتی در سازمانها با توجه به جذابیت محیط صنعت و شدت رقابت میان رقبا سخن گفتیم. هدف از استراتژی، خلق مزیت رقابتی است. هر… بیشتر بدانید
35 NEWS AND BLOG شدت رقابت کسبوکارهای کنونی و میزان سودآوری بنگاهها به مشتریان آنها بستگی دارد. در حقیقت، مشتری، نبض حیاتی یک کسبوکار است که تمام برنامههای بازاریابی و نقشه راه در سفر… بیشتر بدانید
36 NEWS AND BLOG دنیای کسبوکار امروزی با تکنولوژی درآمیخته است. بازاریابی دیجیتال و تکنیکهایی که برای وایرالکردن محتوا مورد استفاده قرار میگیرد، به طور مستمر دستخوش تغییرات میشوند. در میان راهکارهای بازاریابی در… بیشتر بدانید